Ga naar inhoud

Opstarten van pc zeer traag en regelmatig pas na 2e of 3e poging


tiny65

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Sinds enige weken is het opstarten van de pc ergernis nr 1. Al vrij snel blijft de opstart fase hangen bij de DHCP, dit duurt zeker een min of 3 - 4. Dan bij het opstarten van Windows duurt het weer een min of 5 voordat het logo verschijnt. Als we geluk hebben loopt de pc verder door maar erg vaak blijft de opstart fase daar hangen en moet via de reset knop opnieuw opgestart worden met de zelfde problemen als hier boven.

De pc is 2 weken geleden leeg gemaakt en opnieuw windows 7 geinstalleerd maar geen verbetering. Als de pc dan eindelijk te gebruiken is gaat het redelijk goed tot dat er enkele minuten niets wordt gedaan op de pc. Ga ik bv. na het eten opnieuw werken op de pc dan is het net ofdat de pc vastloopt maar na een minuut of 3 wachten kan ik dan weer gewoon verder.

Ik weet niet wat er aan de hand is en hopelijk kan iemand mij een oplossing geven of vertellen wat ik doen moet om dit probleem te verhelpen.

Ik heb gister via Everest home edition een uitdraai gemaakt van de pc dus misschien dat de kenners onder jullie hierop wat kan vinden.

Alsvast zeer bedankt voor de genomen moeite.

Raport comp 8 nov 2011.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Kurtt,

Op de eerste plaats bedankt voor je zéér snelle reactie. Ik heb je aanwijzingen opgevolgd en zal de link plaatsen.

http://speccy.piriform.com/results/nrcB3dCFFl8dQXCGoXyTMJc

Ook zal ik je verdere raad opvolgen en de pc ontdoen van stof, zou idd wel eens kunnen omdat ik ruim 4 mnd in een revalidatie centrum heb gezeten en de andere leden van het gezin daar ook niet bij hebben stil gestaan.

Ik kijk uit naar het resultaat van jullie bevindingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Tiny

Heb je het logje gemaakt toen dat de pc zwaar belast was (bv tijdens het spelen van een grote pc-game)?

Want de temperatuur van je moederbord, CPU en grafische kaart is aan de hoge kant.

Of was de pc in rust toen je het speccy-logje maakte?

Heb je het logje gemaakt voor of na de ontstoffing van je pc? Ontstof je pc eens en maak dan eens opnieuw een speccy-logje, en zorg dat je het logje maakt als de computer "normaal" gebruikt wordt, dus géén game spelen tijdens het maken van het speccy-logje.

Dank aan Jean-Pierre voor de tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Kurtt,

Bij het maken van mijn log was mijn activiteiten op de pc alleen het log je maken en hotmail, meer stond er niet open.

Vanavond koppel ik alles los zoals als tip is aangegeven in je 1e bericht en ontstof ik de pc. Ik moet toch ook even kijken waarom een dvd brander niet werkt. De pc ziet maar 1 brander terwijl er 2 inzitten.

Als alles ontdaan ik van stof en weer is aangesloten maak ik opnieuw een logje en post die dan opnieuw.

gr Tiny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedeavond,

De grote schoonmaak in de pc heeft plaats gevonden en ja erg veel stof vooral op,onder en tussen de fans. Alles voorzichtig los gemaakt, en grondig schoon gemaakt ik zal dan ook een nieuw logje plaatsen van de laatste speccy. Nadat alles opnieuw is aangesloten merkte ik direct verschil.

Tijdens het opstarten loopt het prima tot aan de DHCP daar zoekt hij zijn 9 cijfers en na een kleine 4 min loopt het opstart programma goed door. Ook Windows loopt nu weer gewoon door.

Ik blijft het wel heel vreemd vinden dat hij zijn DHCP niet direct pakt maar echt enkele min ervoor nodig heeft. Heeft dit evt te maken met instellingen en hoe kan ik dit dan oplossen.

Ik zal nu mijn laatste speccy-log plaatsen zodat er duidelijk verschil te zien is met de eerste.

http://speccy.piriform.com/results/dzbM3DS7idX1ss6FzOlFQDB

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.