Ga naar inhoud

Desktop PC


rsca1973

Aanbevolen berichten

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? Internetten - Films omzetten van AVI naar DVD - Games (vooral games in de trent van Fifa Manager en Rollercoaster tycoon....) Eigenlijk een beetje een allround pc
  2. Wat is mijn budget ? Maximum 800€
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? Liefst een merkcomputer (heb me laten wijsmaken dat je daar het minste problemen mee hebt)
  4. Ga ik overklokken ? Nee
  5. Ga ik later upgraden ? Dat zou toch wel de bedoeling zijn. Heb geen zin om me om de paar jaar een nieuwe pc te kopen
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? Heb er niet veel verstand van, dus ik denk dat ik deze niet nodig zal hebben.
  7. Ga ik zelf assembleren ? Absoluut niet!!! Ik ben op dat gebied een analfabeet
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? Ja
  9. Ga ik zelf installeren ? Nee
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? Iemand zei me dat HP wel goed is (weet het niet)
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? Nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? Een stille pc zou handig zijn. Verder zou ik toch graag 8GB (uitbreidbaar) ram hebben, en een processor van 3.4Ghz. Ik weet niet of het mogelijk is van daar ook nog een videokaart bij te hebben van 2 of 3 Gb. En toch zeker een harde schijf van 1,5 TB

Misschien ben ik te veeleisend als je mijn specifieke wensen ziet, maar een paar weken geleden heb ik in mediamarkt een HP desktop pc gezien (in promo) die 749€ kostte met die eisen. Spijtig genoeg was ik een dag te laat om nog van de promo te kunnen genieten en kwam er 150€ bij de prijs bij. Dat was dus in totaal 899€. Daarom vraag ik dus jullie mening.

Wat vinden jullie trouwens van grote ketens als mediamarkt? Is het veilig om daar te kopen of ben ik beter (en ook duurder) bij een lokale kleinere winkel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een aantal pc's gevonden waar ik jullie mening eens wil over horen:

1. Er komt een nieuwe desktop pc in den Aldi. Dit is de link: ALDI - vanaf zaterdag 03/12/2011

2. Vanaf woensdag zijn er 2 Acer's in promo in mediamarkt. Hier de link: Media Markt Oostakker (30/11-6/12) folder | Media Markt

3. En dan is er nog een pc bij de winkel om de hoek: Megaforce Computers . Ik vind precies de pc van 850€ interessant of hebben jullie een ander idee?

Spijtig dat er zo weinig reactie is op mijn berichtje. Of ben ik niet realistisch genoeg in mijn prijs/kwaliteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Prijs/kwaliteit is bij deze pc heel goed, alleen 4gb Ram waar je graag 8gb wilde. Opzich is 4gb genoeg, sowieso voor de komende 2 jaar, daarna is het mogelijk om up te graden naar 8/16gb.

2. Van de Mediamarkt zijn ze allebei goed, alleen kan je beter voor de Medion van de Aldi gaan dan voor de Acer van 500.

3. Voor 850 euro is deze niet veel beter dan die van de Aldi, alleen 8gb werkgeheugen ipv 4. Maar die van de Aldi heeft weer een 2x zo grote harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo hoor dan is de Aldi-pc de betere pc van alles dat ik hier geplaatst heb.

Denk je dat ik beter nog wat wacht (als wordt dat moeilijk als je mijn problemen ziet met de huidige pc - zie http://www.pc-helpforum.be/f111/geen-signaal-meer-op-beeldscherm-33978/).

Ik had inderdaad gezet dat ik graag 8Gb RAM zou hebben gehad maar heb intussen al op verschillende topics gelezen dat het verschil nauwelijks te merken valt. Is dit bij de Medion PC touwens uitbreidbaar want ik vind dat nergens terug?

En zijn er dan geen tekortkomingen bij de Medion PC?

Ik ben niet van plan om me snel terug een nieuwe pc te kopen, dus hij zal een aantal jaren moeten meegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook een PC van Medion, de service is heel goed, onze cd-speler was kapot binnen de garantie en er kwam een monteur die de cd-speler kwam vervangen. Dit was overigens wel in Nederland, maar dat zal niet veel uitmaken. Op deze pc zit ook 3 jaar garantie, wat best lang is voor een pc, dus dat is ook zeker heel erg mooi! :top:

Ik heb in mijn pc 6GB ram, maar dat is omdat ik met Virtuele pc's werk, Hierbij draai je als het ware een besturingssysteem in een besturinssysteem. Maar voorlopig (2/3 jaar) is 4gb zeker voldoende voor jouw pc.

Ik weet helaas niet of het mogelijk is om je geheugen uit te breiden, maar verwacht dit wel. Misschien kan een hardware-expert dit wel vertellen op dit forum, maar dan moeten we wel weten welk merk en type moederbord in de pc zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.