Ga naar inhoud

Kan vensterkleur plots niet meer kiezen


R0s3li3

Aanbevolen berichten

Hallo!

Enkele weken geleden had mijn computer enkele updates gedaan.

Toen ik de dag daarna mijn pc opstartte, merkte ik al dat er iets anders was.

Mijn vensterkleur was gewoon blauw, terwijl ik het op rood had (normaal).

Nu wou ik dat terug aanpassen, maar ik kan dat niet meer!

Ik kan nu enkel 'windows 7 basic' als vensterkleur nemen!

Vroeger kon ik zo mijn vensterkleur laten aanpassen naar mijn achtergrond! Nu gaat dat niet meer!

Ik wil van dat stomme basic blauw af!

Ik weet niet hoe dit komt! Door de updates? Dus van windows zelf? (Wat me raar lijkt want ik vind het een 'achteruitgang'.)

Of heb ik zelf iets verkeerd gedaan?

Hoe kan ik terug mijn eigen vensterkleur bepalen?

(Bij mijn 'oude' thema's kan ik de kleur wel nog steeds zelf kiezen. Als ik nieuwe thema's aanmaak kan ik alleen maar automatisch 'windows 7 basic'.)post-19464-1417704659,5797_thumb.jpg

Ik heb al wat gegoogled, maar dat bracht niet veel op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi R0s3li3,

Dat klinkt inderdaad als een fout in Windows Update. Als je videokaart-driver niet geïnstalleerd is kan je ook alleen maar Windows 7 Basic Theme, maar aangezien het wel werkte (en een paar andere Themes nog steeds) lijkt me dat niet het geval. Ik denk inderdaad dat er een fout zit in een update. Wanneer heb je geüpdated? Anders moet je systeemherstel uitvoeren van voor de update. Let wel op: Alle programma's die na de update geïnstalleerd zijn zullen ook ongedaan worden gemaakt. Alle bestanden (Word, Excel etc.) blijven wel bewaard. Hoe je een herstelpunt terugzet kan je Hier(klik) vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd met het herstelpunt. Toen werkte het terug. Maar sinds gisteren zit ik weer met hetzelfde probleem!

Ik zie wel dat het steeds van zelf op 'windows 7 basic' gaat staan als thema, maar mijn achtergrond blijft de achtergrond die ik gekozen heb.

Ik heb al geprobeerd om het op een aero-thema te zetten en dan herop te starten. Dat werkte ook, maar na een tijd gaat het steeds vanzelf terug op 'windows 7 basic'....post-19464-1417704668,7262_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het erger gemaakt hebt dan dat mijn probleem was... :s

Iemand had mij op deze site eens gezegd dat ik geen Service Pack 1 had. Ik had die toen gedownload en geïnstalleerd.

Nu heb ik mijn systeemherstel gedaan van voor deze service pack 1.

Toen dat gedaan was en ik opstartte, kreeg ik wel mijn aanmeldscherm enzo, maar toen was mijn scherm gewoon zwart en kon ik enkel mijn muis bewegen.

Dan heb ik via veilige modus dat systeemherstel ongedaan gemaakt, maar ik heb nog steeds dat zwarte scherm.

Enkel in veilige modus werkt kan ik wel nog werken.

Hoe kan ik dat oplossen?

Terug die service pack 1 downloaden?

HELP!

(Ik ben nu in veilige modus.) post-19464-1417704668,8032_thumb.jpg

aangepast door R0s3li3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

EDIT: het kan ook zo zijn dat je een programma laat draaien waarbij de vensterkleur in Windows 7 basic veranderd. Download Soluto(klik) eens en zet daar een aantal programma's uit die opstarten. Zo kan je uitsluiten dat dit probleem aan een programma ligt.

aangepast door Gerjannn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.