Ga naar inhoud

Strepen / hokjes op beeldscherm vanaf opstarten PC


Gast PCPROB2011

Aanbevolen berichten

Excuses. Om te kijken of Windows XP nog opstart zou je je geluid aan kunnen zetten en dan wachten of je het opstartgeluid van Windows XP hoort. Probeer eens met verschillende reepjes geheugen op te starten, telkens één reepje. Het is haast niet mogelijk dat alle reepjes kapot zijn. En kijk eens naar je elco's, of deze bol staan? Hieronder een plaatje van een elco.

post-28718-1417704691,2998_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PCPROB2011

Hallo,

ik heb net even gekeken. Alle elco's zien er nog goed uit. Geen smurrie rondom of zo.

Het geheugen kan ik (nog) niet testen. Er zit slechts 1 latje in van 2GB. In de familie/vriendenkring heeft niemand nog een desktop pc (op 1 persoon na maar is anders soort geheugen) dus zou ik een latje moeten aankopen (wéér geld uitgeven) en hopen dat het dan wel werkt. Overigens is dat geheugenlatje nog vrij nieuw (enkele maanden oud) want de vorige was stuk.

Wat betreft het opstarten van XP... De pc lijkt al de handelingen wel te doen. De lampjes van de schijfstations gaan branden, na een 15tal seconden hoor je de harde schijf taken verwerken en gaat de ventilator iets sneller draaien. Af en toe vallen die kleuren/strepen dan ook weg zodat het scherm gewoon zwart is maar dan komen ze terug.

De pc maakt echter geen enkel biep-geluid. Ook niet wanneer ik bijv. de pc opstart zonder het geheugenlatje. (zou dan toch moeten biepen?!?!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PCPROB2011

Geen enkele van de elco's staat bol voor zover ik het kan zien. Ik zal toch nog even op zoek moeten gaan naar iemand die even een geheugen latje wil uitlenen. Al staan mensen uiteraard niet te springen om even hun computer open te halen.

In ieder geval bedankt voor je hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.