Ga naar inhoud

Linux Mint 12 Werkgroep


Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn Windows 7-pc zit in een werkgroep samen met de pc's van mn vader. Ik draai sinds een paar dagen ook Linux Mint 12, dit doe ik virtueel (internet op bridged).

Nu wilde ik de Linux Mint 12 in de werkgroep hebben, dat is makkelijk om een paar bestanden te delen. Met Windows 7 virtueel is dat geen probleem. Nu kan ik in Linux Mint nergens vinden waar en hoe je je pc kunt 'openstellen' en deze toevoegen aan het netwerk. Zitten hier Linux experts die weten hoe dit moet (en of het mogelijk is om Linux aan een door Windows gemaakte werkgroep toe te voegen?)

Oja, de werkgroep heet FAMDEKKER.

Alvast bedankt! :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Ubuntu kan je dat doen via Samba. Ik Mint heb ik het nog niet gedaan. Ik heb hier wel een tutorial gevonden.

Samba durft soms wel eens vreemd uit de hoek komen. Ik heb ooit eens geprobeerd om mijn laptop(ubuntu 10.04) gebruik te laten maken van de printer die gedeeld werd in het netwerk. Na een vereiste aanpassing in een van de vele configuratiebestanden in Ubuntu kon ik printen. Het enige probleem was dat hij niet meer wou stoppen met printen ;-).

Voor het toevoegen van linux-systemen aan Windows domeinen gebruik ik ook Likewise-open, maar dit zal waarschijnlijk niet werken voor een gewone werkgroep.

Ik zou zeggen, probeer de tutorial even uit en laat weten of het is gelukt. Moest het niet lukken dan probeer ik te helpen, maar ik zit nu in mijn examens dus het zal niet altijd even snel verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste Jürgen,

Bedankt voor je tijd die je hieraan gegeven hebt. Ik heb nu Ubuntu als dual boot, maar zal waarschijnlijk binnenkort ook Mint als dual boot gaan gebruiken als ik op Ubuntu ben uitgekeken. In ieder geval markeer ik dit topic als opgelost, nogmaals heel erg bedankt en een heel gelukkig 2012!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.