Ga naar inhoud

AANSLUITEN VAN PC


RUDJE

Aanbevolen berichten

beste

ik heb 3 computers ,een gewone pc en een laptop beneden,en een gewone pc op de bovenverdieping, nu wil ik graag op de boven verdieping op de slaapkamer van de zoon ook internet.

ik werk met telenet en maak gebruik van zulke netgear boxen beneden en een router voor de laptop .ik heb nog een extra netgear box aangekocht op aanraden van een telenet medewerker maar dit werkt niet ,na nog eens meer dan een half uur aan de telefoon te hangen met alweer een andere medewerker van telenet blijkt dat je niet meer dan twee pc kunt aansluiten via telenet is er nog een andere manier mogelijk om toch internet te gebruiken op de slaapkamer

of kan ik beter overstappen naar een andere provider dan telenet want ik heb men buikvol van telenet

alvast bedankt voor jullie snelle reaktie

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ;) Draadloos internet is de oplossing ;)

je koopt een bakje met draadloos internet ..

daar kan je dan normaal met 5 Pc's opzitten ;)

je moet gwn een internetkaart in je pc zitten hebben .. voor laptop kan je dit kopen ook ofwel zit er al 1 in je laptop ingebouwt ..

met het draadloos bakje krijg je 1 draadlooos internet kaart mee om in je pc te steken .. voor je 3de kan je nog een internet kaart bijkopen ;) ...

je moet nie van provider veranderen ze ;)

Grtzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey RUDJE,

welkom hier,

ik heb zonet even de informatie gelezen op het internet ivm netgear

Wat is powerline?

Powerline is een technologie waarbij het internetsignaal wordt geïnjecteerd op een bestaand elektriciteitsnet. Zo hoef je geen kabels bij te trekken voor je internetverbinding, maar kan je gebruik maken van de reeds aanwezige elektrische bedrading. Dit wil zeggen dat je in principe internettoegang hebt vanaf elk stopcontact in je woning.

#

Is powerline veilig?

Qua fysische veiligheid dragen deze apparaten het CE-label. Dit wil zeggen dat ze voldoen aan de Europese (veiligheids)richtlijnen. Daarnaast heeft Telenet ook nog aanvullende testen uitgevoerd.

Qua veiligheid van gegevens wordt alle verkeer via Powerline geëncrypteerd. Enkel adapters met hetzelfde wachtwoord kunnen met elkaar praten. De Telenet-installateur stelt de veiligheid in.

#

Kan powerline altijd gebruikt worden?

Powerline is in de meeste gevallen bruikbaar. De belangrijkste uitzondering is een meerfasig elektriciteitsnet, wanneer je de adapters op een verschillende fase wil aansluiten.

#

Kan powerline elektrische apparaten in huis storen?

Nee. Powerline is volgens al de vereiste standaarden gecertificeerd. Daarbij hoort onderandere de controle op zowel het uitzenden van stoorsignalen als storingsbeïnvloeding.

#

Kunnen andere elektrische apparaten in huis powerline storen?

In principe niet. Alle elektrische toestellen die binnen de Europese Gemeenschap verhandeld worden moeten het CE-keurmerk dragen. Hiermee is gewaarborgd dat elektrische toestellen elkaar niet onderling beïnvloeden. Let bij de aankoop van een elektrisch toestel dus steeds op de aanwezigheid van het CE-keurmerk.

#

Mag ik een adapter gebruiken in een stekkerblok?

We raden dit af omdat de kwaliteit van het signaal dan kan afnemen. Probeer de adapter zoveel mogelijk rechtstreeks in een stopcontact te steken.

#

Kan ik powerline gebruiken voor elk Telenet Internetproduct?

Ja, powerline is compatibel met alle Telenet Internetproducten. We raden wel af om powerline te gebruiken in combinatie met Telenet Internet ExpressNet Plus en Telenet Internet ExpressNet Turbo, vermits je dan niet optimaal gebruik kan maken van de volledige snelheid die deze producten typeert.

Let wel: Powerline wordt enkel door Telenet geïnstalleerd bij nieuwe installaties.

#

Zijn de powerline adapters compatibel met andere LAN-producten?

Je kan powerline probleemloos combineren met andere toestellen zoals routers, hubs, switches, WiFi, enz op voorwaarde dat deze apparaten voldoen aan de IEEE 802.3-standaard.

#

Wat is het maximum aantal powerline adapters op hetzelfde elektriciteitsnet?

Telenet installeert maximum vier computers (afhankelijk van je product).

#

Hoe lang is de garantie op de powerline adapters?

Telenet geeft twee (2) jaar garantie op de powerline adapters.

#

Kan je powerline adapters vrij in de winkel kopen?

Jazeker, zorg er dan wel voor dat ze de Homeplug 1.0 standaard ondersteunen. Je vindt deze adapters o.a. bij FNAC en Mediamarkt.

dus volgens netgear kan het :D

ik heb hieronder 2 mogelijkheden die je kan proberen,

Mogelijkheid 1

Aansluiten meerdere PCs (Powerline en UTP)

gemengd_tcm126-48571.png

Wanneer je je internetverbinding op meerdere computers aangesloten hebt hoeven deze niet allemaal met powerline aangesloten te worden.

Deze situatie beschrijft een situatie waarbij je

* of niet alle computers op powerline zet.

* of een switch, hub, enz wil blijven gebruiken

Werkwijze:

Opgelet: zorg er voor dat je eerst de beveiliging van de netwerkadapters ingesteld hebt.

1. Zet je computers uit en trek de stekker uit.

2. Zet je kabelmodem uit (stroomstekker uittrekken).

3. Zet je hub of switch uit (stroomstekker uittrekken). Zorg er voor dat je kabelmodem steeds verbonden blijft met de hub of switch. Deze verbinding heb je ook nodig met powerline.

4. Steek de eerste powerline adapter in een stopcontact in de buurt van je hub of switch.

5. Verbind de hub of switch en de powerline adapter met een netwerkkabel.

6. Steek een tweede powerline adapter in een stopcontact in de buurt van je computer.

7. Verbind de netwerkkaart van je computer en de powerline adapter met een netwerkkabel. Hiervoor kan je de bij de powerline adapter geleverde netwerkkabel gebruiken.

8. Herhaal stap 6 en 7 voor elke computer die je met powerline wil aansluiten.

9. Voor computers die je nog steeds via een netwerkkabel wil verbinden verandert er niets.

10. Steek de stekker van de kabelmodem terug in het stopcontact.

11. Steek de stekker van je hub of switch terug in het stopcontact.

12. Steek je computers terug in het stopcontact en zet de computers aan.

Mogelijkheid 2

Aansluiting meerdere PCs (enkel Powerline)

meerdere_tcm126-48583.png

Dit scenario is enkel van toepassing wanneer je al je computers via powerline zal aansluiten, zonder gebruik te maken van een hub of switch.

Werkwijze:

Opgelet: zorg er voor dat je eerst de beveiliging van de netwerkadapters ingesteld hebt.

1. Zet je computers uit en trek de stekker uit

2. Zet je kabelmodem uit (stroomstekker uittrekken)

3. Je hub of switch heb je niet meer nodig. Deze mag je afkoppelen.

4. Steek de eerste powerline adapter in een stopcontact in de buurt van je hub of switch.

5. Verbind de kabelmodem en de powerline adapter met een netwerkkabel. Gebruik hiervoor de netwerkkabel die uit je kabelmodem komt, NIET de bij de powerline adapter geleverde netwerkkabel.

6. Steek een tweede powerline adapter in een stopcontact in de buurt van je computer.

7. Verbind de netwerkkaart van je computer en de powerline adapter met een netwerkkabel. Hiervoor kan je de bij de powerline adapter geleverde netwerkkabel gebruiken.

8. Herhaal stap 6 en 7 voor elke computer die je met powerline wil aansluiten.

9. Steek de stekker van de kabelmodem terug in het stopcontact.

10. Steek je computers terug in het stopcontact en zet de computers aan.

de installatiehandleiding vind je hier

http://www.telenet.be/nl/klantendienst/klantendienst_thuis/internet/hardware/powerline/installatie_configuratie.page

ik hoop dat je er iets wijzer uit geraakt

indien het niet lukt, ik ken zelf een telenetinstallateur en zal hem om raad vragen desnoods

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.