Ga naar inhoud

Ram geheugen


lauter

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb oude pc waar ik het Ram-geheugen wou van uitbreiden, heb 2 keer 1gb er nu insteken, nu enkel als ik ga kijken op mijn pc hoeveel ram ik heb geeft die nog steeds de oude hoeveelheid op 512mb.

Weet iemand hoe ik misschien in mijn bios kan controleren op ramgeheugen of een ander oplossing. Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je bios op het tabblad MAIN (van tabblad verander je door je pijltjes toetsen van je keyboard) staat Installed memory dat is je totale ram geheugen en hieronder staan je losse banken (de sleuven waar je ram zit ingeplugd) daar kun je zien in welk slot je welk geheugen hebt gestoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel raar want het bios geeft weer wat je echt bezit ?

Je kunt nog eens iets nakijken, type dxdiag in het zoekveld van start en druk op enter nu zal er scherm komen met al je systeem gegevens waarover windows beschikt en controleert, als hier je totale ram instaat als 2Gb dan is dat ook zo.

Als het niet zo is maak dan even een screenfoto aub vanwaar dat jij gaat kijken naar je ram?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.