Ga naar inhoud

welke router kopen?


schott

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb telenet internet met draadloze verbinding, daar zorgt het modem van telenet voor in de garage. (waar de nutsvoorzieningen binnen komen).

Maar aangezien de living aan de andere zijde van het huis ligt is die verbinding niet zo goed (notebook van vriendin). In de living staat er wel ook zo'n hubje met 5 uitgangen.(voor desktop,digicorder) hier wil ik dan een router bij plaatsen. kunnen jullie wat advies geven voor de aankoop? bestaan er nog routers die enkel voor draadloze verbinding zorgen weliswaar zonder ingebouwde hub want dit heb ik al. ik wil er niet veel geld aan geven.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt enkel maar gebruik wil maken van de wireless functionaliteit van de router dan zou ik geen router kopen, maar een access-point(AP). Dit apparaat gaat het draadloze signaal, dat nu al door je huis zweeft. Daarna gaat het dit versterkt doorsturen waardoor het een groter bereik krijgt.

AP's bestaan er natuurlijk in verschillende prijsklassen. De goedkoopste modellen bevinden zich tussen de 20 en 40 euro. Helaas leveren de goedkoopste modellen ook niet altijd de beste kwaliteit.

Twee toestellen die toch veel bieden voor een redelijke prijs zijn de Conceptronic C150 en Trendnet TEW-638APB.

Het toestel van Trendnet bevat 2 antennes en heeft een theoretische doorvoersnelheid van 300 Mbit/s. De gemiddelde snelheid bedraagt echter rond de 50 Mbit/s, wat nog altijd niet slecht is.

De Conceptronic bevat slechts 1 antenne, maar ook hier kan je nog voldoende snelheid halen als je niet ver van het ap bent verwijderd.

Ook bieden beide toestellen wpa en wpa2 beveiliging. Bij het AP van Conceptronic is het wireless lan standaard beveiligd.

Het zijn misschien geen al te bekende merken, maar daarom zijn ze niet slechter. Een nadeel is dat ze moeilijker te vinden zijn in de winkels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.