Ga naar inhoud

Telenet blundert?


Gast teletubbie

Aanbevolen berichten

Gast teletubbie

Ik heb de laptop afgelopen weekend bij mij thuis aangesloten, op mijn scarlet verbinding dus. Ik had geen enkel probleem om te surfen. Ik heb hem toen nogmaals thuis bij mijn ouders geprobeerd. Ik weet dat de snelheid van telenet kan dalen wanneer er veel gebruikers zijn maar dat kan het probleem niet zijn want minimum 1/3 van de tijd lukt het surfen nauwelijks (sites lopen vast, laden niet of nauwelijks). Dan opeens gaat het weer een tijdje vlot.

Dat huis is vrij modern (bij mijn weten geen storende factoren zoals veel beton ...), het is in een gewone, vrij rustige straat gelegen. Ik denk niet dat er hoogspanningsmasten e.d. in de buurt zijn.

Kijk, met scarlet had ik min of meer hetzelfde probleem. Als klant ben je dan geneigd om de praatjes van die kerels te geloven. Zo zat ik meer dan twee maanden zonder internet. Opeens was alles weer in orde.

Ik durf wedden dat het probleem gewoon bij telenet ligt.

Waarom kon scarlet mijn verbinding opeens herstellen? Ik weet het niet maar ik lag in ieder geval niet aan de oorzaak van het probleem.

Ik zie mijn ouders niet meteen dat telenet abonnement opzeggen en zelf wil ik eigenlijk ook naar telenet. Maar ik vraag me wel af waarom zij niet gewoon naar een oplossing voor problemen kunnen zoeken. Zowel bij scarlet als bij telenet kreeg ik te horen: "meneer, van hieruit zie ik nochtans geen probleem met uw verbinding".

Zij moeten toch beter weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is nu eenmaal zo.

Ik ben wel tevreden van Telenet alleen vind ik Belgacom sneller.

Telenet heeft wel een goede klanteservice,bij Belgacom heb ik toch wel een heel andere ervaring.

Downloaden van Telenet gaat héél traag, maar als je een downloadmangager download dan gaat de download snelheid toch wel hard omhoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

J

Telenet heeft wel een goede klanteservice,bij Belgacom heb ik toch wel een heel andere ervaring.

Daarom loop ik nu juist weg bij Telenet (ik wacht op de Dommel ADSL2+ in Gent). Hun service vind ik juist héél hard achteruit gegaan ten opzichte van wat ze vroeger gaven.

Maar goed. De TS gebruikt blijkbaar draadloos internet. Wat is de ontvangstkwaliteit die je hebt? Dubbelklikken op het draadloos netwerkicoontje en dan krijg je daar zo'n tekeningetje die aangeeft van 0 tot 5 streepjes hoe goed je ontvangst is. Je moet daarvan toch minstens op 3 streepjes zitten om een degelijke verbinding te kunnen onderhouden.

Verder is het ook handig om eens met de kabel te proberen of je dan goed internet hebt, aangezien een router soms ook serieuze vertragingen kan opleveren (zeker die routertjes van sweex zijn op dat vlak rommel, serieus downloaden met 1 pc en die dingen crashen al). Als je verbinding rechtstreeks na de modem goed is, dan ligt het niet aan telenet, is dat niet het geval dan moet je ze eens laten komen (maar telenet kennende zal je die 75€ mogen betalen, de fout ligt nl nooit bij hen naar mijn ervaring)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast teletubbie

Masters, dan krijg ik telkens de melding dat de netwerkverbinding uitstekend is, signaalsterkte uitstekend, verbonden met zo'n 10 à 24 mb/sec...

Ik vrees dat ik telenet maar zal laten komen, die 75 euro zullen ze wel op hun buik mogen schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast teletubbie

Ik heb de laptop nu rechtstreeks aangesloten. De verbinding is uitstekend. Draadloos surfen loopt nog steeds heel moeizaam. De router is van het merk d-link (van telenet dus).

Wat de telefoon betreft. Tijdens het bellen naar de telenet technische dienst werd de verbinding abrupt afgebroken, meteen daarna bleek belgacom afgesloten en kon ik normaal bellen met telenet. Van absurde service gesproken!

Het duurde dus 17 dagen voor men dit kon activeren. De manier waarop doet vragen rijzen.

Ik ben benieuwd wat die technicus zal weten te melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

1.

ia de telefoon is de afstand tot de centrale dan weer van belang, je kan ver van een scarletcentrale wonen, maar dichter bij een belgacomcentrale,

Scarletcentrales bestaan niet, als je bij scarlet bent passeer je de belgacomcentrale en wordt je vervolgens doorverbonden naar de servers van scarlet.

2. Voor telefonie en surfen heb ik global one van scarlet, voor digitaaltv ben ik bij telenet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tevreden ben van de service van beide, alleen de digirecorder van telenet is een schande.

3. De verbinding van de scarlet modem gaat bij mij naar een router. Vervolgens een vaste verbinding met een desktop en een draadloze verbinding voor de laptop. Bovendien zijn beide via de router in netwerk geschakeld. De verbinding met de desktop was van in het begin uitstekend. Met de laptop integendeel had ik het begin serieuze problemen: regelmatig uitvallen van de verbinding en traag werken De oplossing van dit probleem heb ik gevonden in "faqman themagids - thuisnetwerken - tweede editie". Het bleek heel eenvoudig te zijn: gebruik vaste IP-adressen i.p.v. automatisch IP-adres. Sedert ik deze aanpassing gedaan heb, werkt de draadloze verbinding met de laptop ook uitstekend. We kunnen zonder problemen en snelheidsvermindering vanop beide pc's tegelijk surfen.

3. In de verschillende teksten die ik al gelezen heb over dit onderwerp raadt men aan om het voor de router en de wifi-kaart hetzelfde merk nemen. Het afstemmen zou op elkaar zou problemen kunnen geven.

gr

lucvb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast teletubbie

Lucvb, bedankt voor jouw antwoord. Ik wil die dingen in principe best uitproberen. Toch zit ik met de vraag of jullie dat normaal vinden dat telenet (of andere providers) geen verantwoordelijkheid voor deze onvolkomenheden lijkt te nemen. In mijn specifiek geval vind ik het toch wel een beetje gortig om 75 euro neer te tellen voor een verbinding die al vanaf de eerste dag problemen gaf. Maar bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lucvb, bedankt voor jouw antwoord. Ik wil die dingen in principe best uitproberen. Toch zit ik met de vraag of jullie dat normaal vinden dat telenet (of andere providers) geen verantwoordelijkheid voor deze onvolkomenheden lijkt te nemen. In mijn specifiek geval vind ik het toch wel een beetje gortig om 75 euro neer te tellen voor een verbinding die al vanaf de eerste dag problemen gaf. Maar bedankt.

Dat is nu eenmaal het leven:bawling:

Ik denk niet dat je er iets kan aan doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat het hier een discussie is van wie is de schuldige? Ligt de oorzaak bij de provider of ligt de oorzaak bij de gebruiker. Komt de kip uit het ei of het ei uit de kip. En meestal trekken de providers het bij het kortste eind. Want welke gebruiker wilt een smak geld betallen voor een proces te voeren? Niemand. Of je moet heel zeker van je stuk zijn en bovendien kapitaalkrachtig.

Of zoals aarondk1 schrijft: dat is nu eenmaal het leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.