Ga naar inhoud

externa harde schijf werkt niet meer


niek88

Aanbevolen berichten

Hoi Hoi,

Ik heb een dringende vraag. Mijn externe harde schijf doet het sinds vandaag niet meer. Er staat helaas belangrijke infomatie op. Meestal heb ik alles op 2 plekken staan zodat als er iets verloren gaat ik het nog heb. Helaas had ik dit nu net niet gedaan. En liep die vast toen ik een bestand aan het verplaatsen was op de schijf. Deze liep vast waarop ik heel dom de usb kabel eruit trok en de hd het hierna vervolgens niet meer deed.

Ik heb hem al in verschillende computers geprobeerd maar helaas komt de schijf niet meer tevoorschijn. Wel brand het lichtje aan de voorkant nog maar draait de schijf verder niet meer. Maakt ook geen enkel geluid. Betekend dit dat hij helemaal dood is of dat er nog iets te redden valt.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp

Grt Niek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende stap is eigenlijk uitzoeken of het probleem bij de schijf zelf zit, of bij de box waar ze is ingebouwd. Door het plotse verwijderen van de USB die ook de voeding geeft kan het zijn dat de schijf beschadigd is maar het zou ook de electronica van de box kunnen zijn.

Heb je de mogelijkheid dit te (laten) testen, bv door de schijf even in een andere box in te bouwen, of eventueel rechtstreeks op een desktop PC aan te sluiten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.