Ga naar inhoud

draadloze modem werkt alleen met kabel


Rollie

Aanbevolen berichten

Allen,

Ook al heb ik een draadloze modem in mijn laptop (die mij netjes meldt dat ik verbinding) kan ik toch alleen het internet op als ik hem met een kabel heb aangesloten. Zonder kabel lukt het niet, terwijl andere computer in ons huis dat wel lukt. Wat is hier mis?

Alvast dank voor een antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rollie;

Kan u het draadloze netwerk kiezen en verbinding maken op deze laptop? Indien ja, ga even op dit icoontje staan (taakbalk) en laat even weten wat de melding hierbij is.

voorbeeld:

post-2-1417704709,8184_thumb.jpg

Graag ook een seintje welk besturingssysteem u gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan u het draadloze netwerk kiezen en verbinding maken op deze laptop? Indien ja' date=' ga even op dit icoontje staan (taakbalk) en laat even weten wat de melding hierbij is.[/Quote']

Op Windows XP ben je op zoek naar volgende icoontjes:post-30057-1417704709,9868_thumb.png

Mogelijk staat er maar 1 van de twee. Dubbelklik voor meer informatie.

Kan je ondertussen ook al even dit doen,

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie van de twee icoontjes de rechter (het scherm met de twee golven naar rechts) alleen staat daar een rood kruis rechtsonder. Als ik er over heen ga lees ik: "Draadloze netwerkverbinding" / "Geen verbinding. Klik hier met de rechtermuisknop voor meer opties." Als ik erop klik zie ik sinds vandaag onze netwerkverbinding niet meer (ik heb een probleem met malware/spyware opgelost vandaag maar dus een ander misschien erbij gekregen)...

Met speccy komt ik tot de volgende log:

http://speccy.piriform.com/results/ST3AQuYf4ZJODsmgsNUVHSl

Ik hoop dat dit voldoende info is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens je logje gebruik je op dit moment enkel de LAN adapter voor internetverbinding. Kan je even controleren als je wireless adapter toevallig niet uitgeschakeld is? Hiervoor ga je naar Start - rechtsklik op deze computer - eigenschappen - hardware - apparaatbeheer.

Vind je bij netwerkadapters een kruisje naast je Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je even volgende doen,

Ga naar start en kies uitvoeren. Typ cmd en druk op enter in de console typ je

ipconfig/all > C:\ipconfig.txt (let op de spaties voor en na >)

Ga nu naar je C schijf en kopieer de inhoud van het bestandje ipconfig.txt in je volgende post.

Mocht je een andere schijfletter gebruiken pas je dit uiteraard aan in je commando, het ipconfig.txt bestand mag achteraf verwijderd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, gedaan. Ik zie dat er iets ontkoppeld is. Ik hoop dat het voldoende aanknopingspunten biedt. Rollie

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: Roland

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend

IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-6F-1C-BB-35

DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.50.105

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.50.1

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 212.54.40.25

212.54.35.25

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-36-43-63-8C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we proberen eerst een paar zaken uit te sluiten alvorens ik hier zaken begin voor te stellen die niet meer 100% onderbouwd zijn ;-)

In je openingpost valt te lezen

Zonder kabel lukt het niet' date=' terwijl andere computer in ons huis dat wel lukt.[/color']

Vermoedelijk maken deze computers dus draadloos verbinding met het internet? Zou je de procedure uit bericht 8 even kunnen herhalen op een computer waar het internet wel werkt? Hopelijk ruimt dat al enige zaken uit de weg.

Kan je tevens ook eens je routermodel posten aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.