Ga naar inhoud

Grafische kaart; technische vraag


Gast kikie

Aanbevolen berichten

Eergisteren kreeg ik van "ne maat" een 8800GTS kado. Ik stak deze kaart in de pc en vergat de extra voedingskabel aan te sluiten. De pc begon luid te piepen.

Bij wijze van test trok ik de kaart terug uit het slot terwijl de pc opstond. Het piepen stopte. xD

Gisteren probeerde ik deze kaart opnieuw en sloot deze keer wel de voeding aan. Geen gepiep niemeer maar ook geen beeld op het scherm.

Kan het zijn dat ik de kaart heb stuk gemaakt?

Gisteren heb ik bij wijze van test hetzelfde gedaan (kaart eruit getrokken terwijl de pc opstond) met mijn standaard kaart en die werkt nog perfect.

Kan iemand mij zeggen of ik de kaart heb stuk gemaakt of misschien een kapotte kaart heb gekregen?

aangepast door kikie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Draait de fan van de kaart(8880GTS) als je de pc aanzet?

Welke grafische kaart heb je nu?

Een kleine tip: Verwijder geen hardware als de pc aanstaat.

Ik weet normaal gezien dat je geen hardware mag verwijderen als de pc draait maar ik heb het toch geriskeerd.

Ja de fan draait nog, ik krijg enkel geen beeld. Ik weet zelfs niet of ze werkte toen ik ze kreeg.

Nu heb ik een 8500GT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik wel eens kunnen proberen. Niet aan gedacht. Voeding is meer dan krachtig genoeg. Een beetje overkill maar deze voeding is een Corsair HX1000 Watt.

PC start normaal op als de 8800GTS erin zit, denk ik toch want ik kan niks op het scherm zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voeding is inderdaad meer dan voldoende. Ik denk dat er niks anders opzit dan de kaart eens in een andere pc te testen.

Edit: Een 8800 gts heeft 2

DVI poorten, heb je ze beide geprobeerd?

aangepast door Mix
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, heb ze beide geprobeerd.

Heb niks te verliezen en ga nog eens proberen zonder ze aan te sluiten op de voeding. Als ze nog piept is het goed. Piept ze niet meer dan is de GPU kapot, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik aan gedacht. Ik gebruik Revo uninstaller Pro en de rest van de driver in het register en in verkenner verwijder ik altijd manueel.

Ik moet merci zeggen dat ge willen helpen hebt maar ik kan deze "thread" sluiten. De kaart werkt. Ik heb zonet geprobeerd om ze nog eens aan te sluiten zonder de extra voedingskabel en ze piepte nog. Ik heb direct de schakelaar op de voeding afgezet. Nu heb ik een andere 6-pins PCI kabel van de voeding gebruikt om de kaart te voeden en eens een klein beetje tegen de zijkant van de kaart geduwd om zeker te zijn dat ze volledig in het slot zit. En voilà, ik schrijf dit bericht met de 8800GTS erin.

Zal wel een verschil maken (negatief verschil) tegen de GTX570 die ik vorig jaar steken had en verkocht heb.

Merci Mix.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.