Ga naar inhoud

Data overzetten van interne HD naar nieuwe pc


misirlou

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb na een klein ´marktonderzoek´ waarbij mijn 3jaar oude medion pc het moederbord of processor het begeven heeft beslist een nieuwe te kopen (en heb die ook al in huis) en de oude niet te vermaken.

Het is een terug een medion geworden met een Intel i7-2600 3,4ghz die ik voor een mooie prijs in de solden in de mediamarkt heb gevonden.

Nu wil ik dus van de oude pc de data recuperen van de harddisk en dan formateren om geen persoonlijke gegevens achter te laten want ik wil de pc dan verkopen ´as is´ en de HD laten zitten.

Welke mogelijkheden heb ik nu om dit te doen?

-datakabel van HD op oude pc naar moederbord van nieuwe pc aansluiten?

of

-3.5 enclosure case kopen om de harddisk in te steken?

Of zie ik iets over het hoofd?

thanks

aangepast door misirlou
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt ervan af of je oude en nieuwe harddisk dezelfde interface hebben. In de laatste jaren is de IDE standaard vervangen door SATA. (Je herkent IDE aan een brede data-connector en gewoonlijk een grijze flatkabel, SATA heeft een kleine connector en een rode kabel).

Als beide schijven dezelfde interface hebben kan je normaal de oude disk op het moederbord van je nieuwe PC aansluiten. Sommige moederborden hebben zowel SATA als IDE interfaces ... .

Als je oude schijf een IDE is en je moederbord heeft geen IDE interface dan kan je best via een externe box proberen te werken. Met een beetje geluk kan je er eentje lenen ;-), want je zal hem maar even nodig hebben en boxen met IDE interfaces zijn al erg moeilijk te vinden momenteel.

Nadat je je gegevens hebt gekopieerd ben je best dat je een programma zoals Killdisk gebruikt om je data te wissen van de oude schijf, een format alleen wist je gegevens niet ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.