Ga naar inhoud

Toegang geweigerd gedeelde mappen, contacteer je netwerkbeheerder


Korben

Aanbevolen berichten

Na installatie van een NAs kreeg ik geen toegang meer tot mappen die gedeeld worden via andere draadloze apparten zoals een muziekstreamer van Sonos.

Ik krijg zelfs de melding dat de laptop niet te vinden is op het netwerk en dit op de laptop zelf.

Het NW is als volgt opgebouwd. Router telenet draadloos verbonden met de SONOS via UTP, laptop via WIFI, de NAS is aangesloten op een SONOS toestel (extra internetaansluiting)

De sonos streamt de muziek van de harde schuiven van de laptop, deze mappen kan ik zien in het netwerk en zijn gedeeld. Om te vereenvoudigen wilde ik een NAS plaatsen zodat de de muziekstreamer rechtstreeks van de NAS de muizek haalt zodoende dient de Laptop niet meer op te staan

De mappen zijn op de harde schijven zelf toegankelijk maar niet meer op het thuisnetwerk.

Dit heeft altijd goed gewerkt maar sinds de installatie van een NAS is de toegang geweigerd en kan de streamer geen toegang meer krijgen tot de mappen op de harde schuif van de laptop...

weet er iemand raad mee dit probleem?

xD

Alvast bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in eerste instantie de NAS aansluiten op de router, ook dan hoeft je PC niet aan te staan op de streamer toegang te geven. Je zal wel eventueel een mediastreamer op de NAS moeten activeren.

Als dit niet lukt kan je dan de merken types van de router en de NAS eens doorgeven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de hulp!!

De NAS heb ik nu direct zoals je aangaf op de router aangesloten.

Ik heb alles nogmaals heropgestart en het probleem is van de baan.

De Sonos streamer vindt terug de PC. Dus ik hoop dat het nu opgelost blijft

De bedoeling is dat de Sonos naderhand van de NAS gaat streamen.

Nu heb ik het probleem om de NAS van buitenaf te bereiken.

Type besturingssysteem W7

NAS LG NAS A1N1

Modem Telenet Wireless

Ik het in mijn thuisnetwerk een NAS LG n1a1. De nas is rechtstreeks aangesloten op de modem van Telenet. (met Wifi en Router). Aan het modem hangt ook een PC, het Sonos systeem en de NAS.

In het netwerk kan ik mijn Nas benaderen.Wat echter niet lukt is de NAS extern te benaderen.

LG heeft een aparte named server mogelijkheid via www.xxxx.lgnas.com waarbij xxxx staat voor een eigen naam die kan je via Lg aanvragen.

In de handleiding staat dat Upnp, DDNS en DHCP ingesteld moet worden in je modem, en dan raak ik het spoor bijster wat er aan de modem moet gewijzigd worden qua instellingen en waar ik dat kan.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast ne dikke merci!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een toestel op je intern netwerk van buitenaf (dus via het internet) bereikbaar te maken moeten er instellingen gebeuren op verschillende plaatsen.

1) Op de NAS zelf. De NAS moet een vast IP adres krijgen in je intern netwerk. Ook moeten er poorten worden ingesteld om de communicatie mogelijk te maken.

2) Je Telenet modem. Er moeten waarschijnlijk een aantal instellingen aangepast worden. Je doet dit via de website van telenet. De instellingen hangen af van diegene die je gemaakt hebt op je NAS.

3) Je hebt een abonnement nodig op een dynamische DNS server, om toe te laten je netwerk via het internet te kunnen bereiken. (Merendeel gratis).

Verder hangt het af van wat je precies via het internet wil kunnen doen ... . Hou er rekening mee dat het openstellen van je interne netwerk altijd een veiligheidsrisico inhoudt, dus je zal de nodige aandacht moeten schenken aan beveiliging van je netwerk.

Heb je al enige ervaring met één van bovenstaande punten ? Indien niet zal het waarschijnlijk het beste zijn dat we dit stap voor stap doen .... .

Maar de eerste vraag blijft wat je wil kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.