Ga naar inhoud

1300 bestanden die allemaal in een map moeten, deze map moet naam van bestand krijgen


tippy

Aanbevolen berichten

Hallo tippy,

sorteer al de bestanden op Type (= extentie), en maak een 2de map aan onder \Boeken\ met als naam "Varia4", waarnaartoe je de groep bestanden met epub-Extentie verplaatst.

Waar wil je de 1300 nieuwe mappen ?

Is LACIE-2BIB een map of de HDD-naam? Welke drive-letter?

Dus F:\LACIE_2BIB\Public\.... of

F:\Public\.... of wat?

Beerke 10

aangepast door Beerke10
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

tippy,

sorteren op extentie doe je gewoon door in Verkenner op de kop TYPE te klikken, hé... xD

Ik kan pas de laatste aanpassing doen als ik het juiste pad (F:\Public\ enzovoort) of dergelijke ken van je bronbestand op de Externe, en het pad naar de hoofdmap waarin je de 1300 mappen wilt hebben.

Beerke10

aangepast door Beerke10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo tippy,

ik krijg zo het vreemde gevoel dat jij op mijn antwoord zit te wachten, terwijl ik op dat van jou aan het wachten ben.

Elk forum heeft een mapstructuur, en in elke pagina staan 10 berichten. Voor bericht 11 moet je beneden links op Volgende klikken. Ik heb nog 2 berichten geplaatst (11 en 12) maar ik zie dat je bijna de hele tijd "on-line" bent, maar niet reageert.

Het is je goed recht om niet te reageren, maar moest dit misverstand de oorzaak zijn van je "niet"-reageren, dan ben ik blij als je de weg door de verschillende bladen van dat topic hiermee gevonden hebt.

Groetjes,

Beerke10

Hey,

Sorry, was online maar zat eigenlijk achter de tv. Heb vanmiddag een paar keer gekeken en inderdaad ik moet toegeven dat ik de knop 'volg... je weet wel:embarassed:

Ok ga nu dus verder je raad opvolgen...:-)

wish me luck

en bedankt ( in de verstandhouding dat je me geen virus bezorgt he ..

Hallo tippy,

als ik je (PC) een virus wilde bezorgen, dan zou je het zelfs niet merken (de eerste weken) xDxDxDxDxDxD

Ik volg het topic nu en hoop dat je me de antwoorden kan geven.

Het programma dat ik gemaakt het werkt prima, zelf getest, maar ik moet jou gegevens invoeren in de programma-code van Excel.

Er zijn manieren om jou dat zelf te laten doen in het programma, maar daar ben ik dan nog een dag langer mee bezig, en omdat het toch maar voor eenmalig gebruik is....

Tot straks.

PS: ik heb geen idee hoe ik het adres van een netwerklocatie kan ingeven in Excel. Is het voor jou mogelijk de map met de bestanden tijdelijk naar je eigen PC te kopiëren ??? Graag antwoord hierop.

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Done!

---------- Post toegevoegd om 22:02 ---------- Vorige post was om 21:58 ----------

Hallo tippy,

maak een map 1300 aan in C:\Users\David\Documents\

maak een map 1400 aan in C:\Users\David\Documents\

Als je me bevestigd dat dit gebeurd is dan stuur ik je 2 Excel bestanden. Zet deze op je bureelblad.

Beerke10

aangepast door tippy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo tippy,

dan gaat het nu gebeuren.

In bijlage een Zip-bestand (xlsm wordt nog niet ondersteund door dit forum?) met daarin 2 bestanden: extentie_3.xlsm

extentie_4.xlsm.

Unzip dit zip-bestand en zet de 2 bestanden op je bureelblad

Open extentie_3.xlsm door er op te dubbelklikken.

Open het karen.txt bestand en selecteer en kopieer daar al de bestanden met jpg-extentie. Er staat ook File voor. Kopieer dat ook mee. Dus je begint met de eerste F van File en trekt door tot de laatste jpg -extentie. Kies Kopiëren.

In extentie_3.html selecteer je cel A1 (die groenexD) en klik op PLAKKEN. (of kies Plakken in je menu Start).

Je ziet de namen in kolom B (met Extentie) en in kolom C (zonder extentie)

In kolom E staat het volledig pad.

Klik nu op de knop "JPG mappen maken", en klaar is kees (hoop ik toch)

In de map ...\1300 zou je de JPG-mappen en hun bestanden moeten vinden.

Als dit gelukt is: hetzelfde voor de andere mappen:

open extentie_4.xlsm

Open karen.txt bestand opnieuw en selecteer en kopieer daar al de bestanden met epub-extentie. Er staat ook File voor. Kopieer dat ook mee. Dus je begint met de eerste File van het eerste -epub-bestand en je trekt door tot de laatste epub-extentie. Kies Kopiëren.

In extentie_4.html selecteer je cel "A1" (die groenexD) en klik op PLAKKEN. (of kies Plakken in je menu Start).

Je ziet de namen in kolom B (met Extentie) en in kolom C (zonder extentie)

In kolom E staat het volledig pad.

Klik nu op de knop EPUB mappen maken, in de map 1400 zou je nu de mappen en bestanden moeten vinden.

Let er dus op dat je in karen.txt enkel die rijen selecteert die van toepassing zijn voor de gebruikte Excel

Karen.txt = File Xxxxx.jpg tot laatste xXXX.jpg kopiëren naar A1 in Extentie_3.xlsm en op knop drukken

Karen.txt = File Xxxxx.epub tot laatste xXXX.epub kopiëren naar A1 in Extentie_4.xlsm en op knop drukken

Na succesvol maken van de 2 hoofdmappen 1300 en 1400 kan je de mappen van beide hoofdmappen in één map samen brengen (als je dat wilt, natuurlijk :-)

Succes,

Beerke10

Extentie.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.