Ga naar inhoud

Incredimail start niet meer


Gemini

Aanbevolen berichten

Na diverse andere tips (8/1/2010 en 13/6/1011) uit dit forum en andere zonder succes te hebben geprobeerd, wil ik graag langs deze weg hulp vragen voor mijn probleem met Incredimail.

Een dag of wat na het installeren van G-Data Internet Security startte Incredimail ineens niet meer op.

Er waren wel twee verdachte bestanden gevonden na de eerste scans, maar ik weet 99% zeker dat dit geen Incredimail bestand was.

Aangezien ik Incredimail toch al wilde vervangen voor een ander mailprogramma vind ik het niet zo erg dat ik het niet meer kan gebruiken. Mijn probleem betreft vooral het feit dat ik 3 voor mij zeer belangrijke emails niet meer kan lezen en beantwoorden en ook de emailadressen van de afzenders niet (meer) weet of kan achterhalen. Helaas waren de betreffende emails nèt van mijn server verwijderd door mijn pers.instelling.

Inmiddels heb ik geprobeerd het programma met een aanpassing in de DEP (Preventie van Gegevensuitvoering in Windows) weer gestart te krijgen (was tip in ander forum die een bij andere gebruiker werkte). Bij mij geen succes. Heb ook met CCleaner het register opgeschoond/gerepareerd en die geeft nu geen fouten meer aan. In de gemelde fouten stond niets wat leek op een fout in de Incredimail programmatuur.

Vervolgens geprobeerd 2 verschillende systeemherstel data terug te zetten. Windows komt dan met melding dat het systeemherstel niet gelukt was, waarschijnlijk doordat een antivirus/firewallprogramma dat mogelijk verhinderde. Maar ook na (tijdelijk) uitschakelen antivirus/firewall lukte systeemherstel niet. Misschien omdat het herstelpunt nog mijn oude Panda software betrof?

Mijn laatste optie is Incredimail opnieuw te installeren. Mijn vraag is: blijven de reeds ontvangen emails bij nieuwe installatie nog bewaard op computer of is er misschien een andere betere oplossing? Ik heb alle bestanden bekeken die met IM te maken hebben, maar dit zijn er zoveel dat het mij onduidelijk is welk bestand waarvoor is.

Voor alle duidelijkheid: ik gebruikte de onbetaalde IM versie en kon daarom niet exporteren om een backup te maken. Het programma was eigenlijk een noodoplossing omdat ik met Thunderbird geen emails kon verzenden en ik Window Live Mail niet prettig vind in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.