Ga naar inhoud

.tar file uitpakken


fenna79

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik hoop dat ik dit onderwerp op de juiste plaats in het forum heb geplaatst, ...

Ik werk dus met windows7 (op in pc) en op andere pc met windows xp.

Gisteren vond ik een website waarbij ik een programma (free) dus geen illegale zaken, moest downloaden (om tethered fotografie te kunnen toepassen op mijn pc), ik volgde de downloadlink, dit bleek om een ingepakt bestand te gaan, een ;TAR bestand (ik weet dat dit een Tape Archive) bestand is. Ik pakte dit echter uit met WinRAR, alles leek normaal te verlopen.

Nu, zou ik het programma moeten kunnen installeren, echter blijkt dat de mappen en bestanden files bevatten (zoals INSTALL) maar deze verder geen file extensie hebben, dus ik dacht ik zoek gewoon de install.exe file en zo kan ik het programmalleren, ... Niet dus, want er is enkel een install file (dat als Bestand) gezien wordt.

Deed ik iets fout? Of moet er nog iets speciaals gebeuren?

Wie kan helpen?

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ProMind, dank voor uw snelle reactie!

Ik heb er geen enkel idee van, de downloadlink stond in een NL forum (iw as dus op zoek naar software waarmee ik tethered fotografie kon toepassen en kwam zo via google op een topic terecht op een forum). De persoon daar legde uit dat je via een link (gPhoto - gPhoto Home) de gphoto2 software moest downloaden en ook enkele scripts (die scripts zijn gewoon in een zipje ingepakt en die zullen wel in orde zijn denk ik).

Maar als je de link volgt, downloade ik via de bovenste link ... volgens mij staat daar nergens extra info over welk type dit is.

De term die u noemt is voor mij gehee chinbees, ... kan u met de info die ik hier geef meer te weten komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.