Ga naar inhoud

e mails in outlook express zijn verdwenen na comprimeren


dinkske

Aanbevolen berichten

Hallo dinkske,

Welkop op PC Helpforum.

Je klikken op OK mocht, daar was niets mis mee. Is het mogelijk dat je hierop het venster gesloten hebt, of de PC hebt afgesloten om problemen te voorkomen? Dat zou namelijk een reden kunnen zijn waarom een deel van je mails niet meer zichtbaar zijn.

Ik ga er even van uit dat je met Windows XP werkt, omdat daar meer met Outlook Express wordt gewerkt dan bvb op Windows 7. Als ik mis ben dan hoor ik het wel, en moeten we mogelijk wat anders verzinnen.

Open in Verkenner de map: C:\Documents and settings\"jou gebruikersnaam"\Application data\Identities\{lang numeriek nummer}\Outlook Express.

Hierin vindt je 2 soorten bestanden waarvan de naam overeenkomt met de mappen in je Outlook Express programma:

Postvak_IN.dbx en Postvak_In.bak, Concepten.dbx en Concepten.bak... enzovoort.

Let nu op de datum van de bak-bestanden. Dat zijn backups van de bestanden met dezelfde naam en dbx extentie.

Indien de datum van het bak-bestand dezelfde is als toen je OK hebt geklikt om te comprimeren, dan probeer je het volgende: Verander de naan van een dbx-bestand door er nog een letter bij te zetten, bvb Concepten.dbx wordt Concepten.dbxO. Verander daarna het bestand met dezelfde mapnaam.bak in mapnaam.dbx. Zo wordt Concepten.bak veranderd in Concepten.dbx.

Doe dit voor die mappen (meestal Postvak In) waarin je berichten verloren bent. Open Outlook Express opnieuw en kijk of je mails terug zijn in Postvak IN.

Mis je nog andere mails in andere mappen, herhaal dan bovenstaande voor de dbx en bak bestanden met de naam van de mappen in Outlook Express.

Eventueel kan je ook kijken in de prullenbak of daar geen bestanden staan met de naam van een Outlook Express-map en bak extentie. rechtsklik dan op dat bestand en kies voor "Terug zetten". Daarna kan je het bewerken zoals hierboven beschreven.

Herstart steeds je Outlook Express als je de mappen hebt gewijzigd.

succes.

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Beerke10,

inderdaad ik werk met windows XP pro, als ik doe wat je voorsteld: ik open in map C:\Documents and settings\"mijn gebruikersnaam" maar dan vind ik daar nergens Application data en de rest dus ook niet.

Ik heb ook in de prullenbak gekeken en inderdaad daar staat o.a. postvak IN.bak daarop rechtsklik, terugzetten en OK daar is het dan weg MAAR nu vind ik dat ook niet terug in outlook express en kan het daar dan dus ook niet aangepast worden, waar zou ik het dan e.v.t. wel kunnen terugvinden ?

Daarna prullenbak afgesloten en even later terug openen daar staan ze nu terug en als ik nogmaals er op rechtsklik, terugzetten dan krijg ik de melding : "In deze map bevind zich al een bestand met de naam postvak IN.bak wilt u het bestand : ...MB gewijzigd op zaterdag 31 december vervangen door het onderstaande bestand: ...MB gewijzigd op woensdag 28 december"

MVG dinkske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ProMind,

De map "application data" staat waarschijnlijk "verborgen". Je kan dit aanpassen door "toon verborgen mappen" aan te zetten.

bedoel je via Verkenner, Menu Extra, Mapopties, tabblad Weergave, en dan het rondje "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" aanvinken...;-)

Hallo dingske,

dan krijg ik de melding : "In deze map bevind zich al een bestand met de naam postvak IN.bak wilt u het bestand : ...MB gewijzigd op zaterdag 31 december vervangen door het onderstaande bestand: ...MB gewijzigd op woensdag 28 december"

Let hier goed op dat je geen bak of dbx bestanden verwijderd. Vervang nooit één bestand door het andere zonder dit laatste op te slaan onder een andere naam. Verander liever de oude van naam, alvorens de andere van .bak om te zetten naar .dbx. Anders kan je op zeker ogenblik het juiste bestand per ongeluk verwijderen.

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

aangepast door Beerke10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dingske,

in de map Applicationdata\Identities\{lang numeriek nummer} staat normaal de map Outlook Express.

als je die daar niet vindt, klik dan eens op Start, Zoeken, Bestanden of mappen, en typ *.dbx als zoekopdracht.

mogelijk krijg je als resultaat verschillende locaties voor dbx-bestanden. Noteer deze locaties en ga in Verkenner op zoek naar die mappen.

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.