Ga naar inhoud

Access points met elkaar verbinden

stan91

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

mijn overste heeft een schitterend idee gekregen. Hij wil dus zijn access points met elkaar verbinden en hij heeft gevraagd dat ik dit wil uitzoeken. op dit ogenblik zijn er 6 acces points van het type DWL-3200AP (2 op elke verdieping) en een router DIR-635 in een serverlokaal. Als je nu bijvoorbeeld van punt A naar punt B wilt gaan op de 2de verdieping dan moet je in het midden van de gang die 100 meter is overschakelen op een andere accesspoint en dit wilt mijne chef voorkomen. Ik heb nu 2 al twee dagen gezocht en als ik iets vind komt het niet overeen met wat ik zoek dus daarom vraag ik jullie hulp. Als iemand iets weet laat het me maar weten ik ben jullie nu al heel dankbaar.

Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het zo dat je op 2 locaties in de gang wel wireless acces hebt en op 1 zone niet zoals volgende figuur weergeeft?

post-30057-1417704726,9444_thumb.gif

Je bent op zoek naar een methode om ook in het middelste deel wireless acces te hebben zonder een nieuw acess point te hoeven plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals het op bovenstaande figuur is weergegeven kamp je gewoon met een signaalsterkte tekort. Wil je toch over de volledige lengte van de gang toegang tot het net dan zal je sowieso iets moeten bijplaatsen. Daarom niet direct een nieuw acess point, je kan ook gewoon een wireless repeater installeren. Deze werkt gewoon via het elektriciteitsnet en versterkt je signaal.

Is dit een oplossing?

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist me mijne chef gesproken over uw oplossing en hij zei van da ze al overlappen in het midden voor een klein stuk maar dat hij wilt hebben dat hij van punt A naar punt B kan lopen zonder dat hij op de andere antenne moet inloggen. dus ik dacht aan een brug te leggen dus die 2 maar ik weet niet dat da lukt

groet Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer overal voor elk access point hetzelfde SSID in te voeren, uiteraard ook eenzelfde beveiliging met hetzelfde wachtwoord. Zorg er ook voor dat elk access point op dezelfde frequentie werkt.

Indien je geen idee hebt hoe je dit alles controleert doe dan even volgende dan begeleiden wij jou verder;

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Doe dit eens wanneer je verbonden bent met het ene access point als met het andere access point.

-EDIT- Welk type beveiliging gebruik je (WEP/WPA/WPA2/)?

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.