Ga naar inhoud

Win 7 (bootcamp) wordt na een paar uur traag.


Roest

Aanbevolen berichten

Ik heb een beetje een vaag probleem.

Ik heb een Imac gekocht in het najaar. Via bootcamp draai ik windows 7.

Mijn computer wordt na verloop van tijd (lees een paar uur) traag. De enige oplossing is dan het opnieuw opstarten.

Ik draai 3ds max en photoshop en heb een NAS syn15110 (snel)

Al mijn projecten & inladen textures doe ik vanaf de nas met een gigabit verbinding. In eerste instantie ging ik ervan uit dat het aan de HDD kon liggen of de nas, verbinding. Door projecten lokaal te zetten en nog steeds dezelfde problemen te hebben denk ik dat het hier niet aan ligt.

Opslaan bestanden gaat dan erg traag, handelingen in 3ds max en photoshop gaan traag, etc..

Ik heb het nog niet gemerkt als ik opstart met OSx dus denk dat het een windows probleem is. Vol lopen dumpfile oid? Ik heb heel even parallels geïnstalleerd gehad die heeft er echt een zootje van gemaakt, heb ik ge-uninstalled maar er staan nog allemaal verwijzingen in zowel win 7 als Osx...

Waar moet ik beginnen?

Moet ik een soort stresstest gaan doen? welke programma's raden jullie aan?

Alvast bedankt!

Imac2011 16Gig ssd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb de oplossing denk ik gevonden!

Vooral omdat het zo'n vaag en niet duidelijk probleem is kon ik maar niet de vinger er op leggen wanneer en waarom het fout ging. Ik heb verschillende stresstesten gedaan en temp gecontroleerd. Er viel geen peil op te trekken wanneer de computer sloom werd..

Ik heb ten eerste sluimerstand uitgeschakeld en de 21 Gig Hyberfil.exe van mijn c: verwijderd. Deze file wordt aangemaakt om een sluimerstand in te kunnen. Dit gebruik ik nooit en nam 21 gig in beslag!! op mijn 64Gig ssd. Meer ruimte voor de pagefile en werkruimte. Het was natuurlijk niet de oplossing.

Mijn problemen zijn tot nu (na 4 dagen) niet meer teruggekeerd. De oplossing zat hem in de onderstaande link/

Fix win7 i7 sluggsh performance--> FIX for Win7 i7 sluggish performance

Het heeft te maken dat de niet gebruikte cores in een soort van parkeerstand wordt gezet...het beste is de link even lezen.

Ik ben in ieder geval blij dat het probleem verholpen is!!

Misscien dat iemand anders hier nog wat aan heeft die ook vage problemen heeft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.