Ga naar inhoud

LAN-verbinding heeft geen geldige ip-configuratie


Aanbevolen berichten

Hallo

Sinds er gisteren een nieuw glasvezel netwerk bij ons is aangesloten kan ik geen verbinding meer met het internet maken, (let op wel met het netwerk maar alleen niet met het internet!) Probleem oplosser zegt dat ik modem aan en uit moet doen, heb ik gedaan werkt niet hij zegt dan dat de LAN-verbinding geen geldige ip-configuratie heeft.

Een andere computer in het netwerk heeft wel internetverbinding maar die zit op de een of andere manier in een ander netwerk met hetzelfde modem? Bij die computer heet het netwerk 2 ( niet zelf de naam verandert) en bij mij onbekent netwerk? ik zou internet moeten krijgen via de stroom maar ook als ik hem rechtstreeks aansluit kan hij geen verbinding maken met het internet.

Ik heb Windows 7

rechts onderin mijn scherm staat dan een computer met een gele driehoek ervoor.

kan iemand mij helpen? alvast bedankt!

Casper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste casper leerink,

Kan je volgende even doen,

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Doe dit ook eens op de computer waar je wel zonder problemen op internet kan.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem oplosser zegt dat ik modem aan en uit moet doen, heb ik gedaan werkt niet hij zegt dan dat de LAN-verbinding geen geldige ip-configuratie heeft.

Het is best raar, maar heb je de stroomkabel van je router lang genoeg uitgetrokken (lees: een goede 10 seconden)? Soms levert dat wel succes op.

Indien dat geen succes oplevert lijkt er iets mis te zijn met de DHCP. Je zou eens kunnen proberen met een vast IP. Kies in je LAN-instellingen iets in de aard van:

ip adres : 192.168.1.10

subnet : 255.255.255.0

gateway ; 192.168.1.1

dns : 192.168.1.1

Probeer dan eens te pingen naar je router.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ping 192.168.1.1 en druk enter.

Laat even weten hoeveel pakketten verzonden werden en hoeveel je daarvan ontving.

Indien je nog vragen hebt ivm het handmatig configureren van je IP-adres horen we het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mako waar moet ik precies dat ip adres subnet gateway en dns invoeren? Hoe vind ik LAN-instellingen?

en is je router hetzelfde als je modem?

---------- Post toegevoegd om 12:57 ---------- Vorige post was om 12:47 ----------

4 verzonden 0 ontvangen 100% verlies

aangepast door casper leerink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi casper leerink,

Na nader bestuderen en interpreteren van jouw ipconfig bestanden had ik graag nog een paar vragen beantwoord gezien, indien mogelijk natuurlijk.

  • Je geeft aan dat de problemen pas zijn begonnen de dag na de aanleg van een nieuw glasvezel netwerk. In jouw bericht staat ook dat je via de stroom internet moet krijgen. Hebben ze toen ook aanpassingen gedaan bij jouw ontvanger?
  • Als je via de stroom met het netwerk verbonden bent maak je waarschijnlijk gebruik van een PLC (Power Line Communication) systeem. Heb je een ontvanger in volgende aard?
    post-30057-1417704731,5261_thumb.jpg
  • Uit je ipconfig bestand meen ik op te maken dat je ook nog over een ingebouwde wireless adapter beschikt? Heb je al eens geprobeerd met deze adapter?
  • Hoe ziet de configuratie van jouw modem/router er uit. Alles komt binnen via kabel en gaat dan via een router, heb je daar nog een wireless access point aan hangen?

Het zijn een heleboel vragen maar bij dergelijke problemen is het noodzakelijk veel details te weten. Zo proberen we een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van jouw situatie.

Omdat bovenstaande actie uit bericht 4 niks opleverde mag je de instellingen ongedaan maken (opnieuw op automatisch instellen). Doe dit uiteraard alvorens je nieuwe test uitvoert.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.