Ga naar inhoud

internet(router)


t_n_

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een probleem met internet.Wij hebben thuis 3 pc's staan.Op 2 pc's werkt internet wel maar op de 3de niet.Als de draad voor de internetverbinding in de router steekt(van de pc waar geen internet op werkt)dan werkt internet ook niet op de andere pc's.:s Ik zou echt niet weten hoe dit komt.Als de internetkabel van de pc met geen internetverbinding eruit is werkt internet wel op de andere pc's.Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan aan je internetverbinding in combinatie met je "router" (die ik verdenk van een switch te zijn) liggen.

Als je voorbeeld standaard Telenet hebt, dan krijg je 2 externe IP adressen toegewezen. Als je daar dan een een switch aanhangt (ipv een router), dan kan je 2 pc's een IP adres geven en de derde niet, wat problemen gaat opleveren op al je pc's.

Kan je bij start - uitvoeren een cmd intikken en dan op enter duwen. Dan krijg je een zwart dos-achtige interface. Vul daar eens ipconfig in en druk dan op enter, dan krijg je van je netwerkadapter(s) de IP adressen. Geef eventjes het ip adres van je netwerkkaart op (enkel de eerste 3 groepen ivm privacy, daaraan zie je ook al genoeg).

Een voorbeeldje van hoe dat eruit zou kunnen zien is 78.21.125.x (met die x ook nog een getalletje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.