Ga naar inhoud

standaardgateway is niet beschikbaar / DNS-server reageert niet


martienv

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb onlangs een nieuwe laptop (Asus) gekocht. Alles werkte prima tot enkele dagen geleden. Internet valt regelmatig uit en als ik probleemoplossen doe dan geeft hij als foutmelding "standaardgateway is niet beschikbaar" en ook ooit "DNS server reageert niet".

De provider is UPC en ik werk draadloos. Echt geen idee waar te beginnen om dit probleem op te lossen.

Kan iemand mij hiermee helpen? Dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste martienv,

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Groet,

Mako

---------- Post toegevoegd om 17:46 ---------- Vorige post was om 17:44 ----------

Heb je al eens geprobeerd je router te resetten of de stroomkabel een 10-tal seconden uit te trekken?

Heb je dit probleem ook op andere toestellen in huis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het logje ziet er inorde uit. Mogelijk wordt jouw signaal gestoord, werk je op een grote afstand van je router?

Download en installeer InSSIDer, ga naar het tabblad Time Graph (onderaan in beeld).

Selecteer uit de lijst bovenaan in beeld jouw netwerk en laat de grafiek zich vormen.

Wanneer de volledige balk gevuld is maak je een printscreen. Dit kan je doen door op de knop PrtSc te drukken op je toetsenbord. Vervolgens ga je naar Start - alle programma's - bureau-accessoires - Paint en druk je ctrl + v.

Sla deze afbeelding op en voeg deze toe bij je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.