Ga naar inhoud

nieuwe router, wel netwerk, geen internet, tenzij de netwerkkabel wordt ingeprikt ??!


Gast eddy wally

Aanbevolen berichten

Gast eddy wally

ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

enige maanden terug hebben we een nieuw modem + draadloze router van UPC aangeschaft.

tot dan hadden we een modem met apart een draadloze router.

daarop waren 3 pc's aangesloten.

in de nieuwe situatie werkt mijn laptop prima. draadloze verbinding met internet is geen probleem.

maar de pc's van de kinderen (boven) kunnen wel draadloos verbinding maken met het netwerk (verbinding uitstekend) maar krijgen geen toegang meer tot internet. alleen lokaal.

als echt de desbetreffende pc (even eentje naar beneden gehaald) op de netwerkkabel wordt aangesloten, is er wel verbinding met internet.

ik heb niet veel ervaring met pc's. ik had werkelijk gedacht dat als een draadloze verbinding met netwerk uitstekend is, er geen stekker nodig zou zijn om via dat netwerk internet op te gaan.

wat doe ik verkeerd? wie kan mij helpen in de richting van een oplossing ? (UPC niet helaas.)

vriendelijk dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi eddy wally,

Welkom op het PCH...

Welk type beveiliging gebruik je voor je netwerk? Indien je dit niet weet, voer dan onderstaande procedure uit. Bij voorkeur op jouw laptop of verbonden met de kabel.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig en druk op enter.

Ga op zoek naar de waarde achter standaardgateway.

Open je internetbrowser en vul de gevonden waarde in in de adresbalk en druk op enter.

Log zo nodig in met de gegevens gekregen van je ISP (Internet Service Provider)

Ga op zoek naar het tabblad WLAN of Wireless

Daar zou je het type beveiliging moeten terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites