Ga naar inhoud

nieuwe router, wel netwerk, geen internet, tenzij de netwerkkabel wordt ingeprikt ??!


Gast eddy wally

Aanbevolen berichten

Gast eddy wally

ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

enige maanden terug hebben we een nieuw modem + draadloze router van UPC aangeschaft.

tot dan hadden we een modem met apart een draadloze router.

daarop waren 3 pc's aangesloten.

in de nieuwe situatie werkt mijn laptop prima. draadloze verbinding met internet is geen probleem.

maar de pc's van de kinderen (boven) kunnen wel draadloos verbinding maken met het netwerk (verbinding uitstekend) maar krijgen geen toegang meer tot internet. alleen lokaal.

als echt de desbetreffende pc (even eentje naar beneden gehaald) op de netwerkkabel wordt aangesloten, is er wel verbinding met internet.

ik heb niet veel ervaring met pc's. ik had werkelijk gedacht dat als een draadloze verbinding met netwerk uitstekend is, er geen stekker nodig zou zijn om via dat netwerk internet op te gaan.

wat doe ik verkeerd? wie kan mij helpen in de richting van een oplossing ? (UPC niet helaas.)

vriendelijk dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi eddy wally,

Welkom op het PCH...

Welk type beveiliging gebruik je voor je netwerk? Indien je dit niet weet, voer dan onderstaande procedure uit. Bij voorkeur op jouw laptop of verbonden met de kabel.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig en druk op enter.

Ga op zoek naar de waarde achter standaardgateway.

Open je internetbrowser en vul de gevonden waarde in in de adresbalk en druk op enter.

Log zo nodig in met de gegevens gekregen van je ISP (Internet Service Provider)

Ga op zoek naar het tabblad WLAN of Wireless

Daar zou je het type beveiliging moeten terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast eddy wally

dankjewel (voor het welkom en de reactie)

als ik dit uitvoer, zie ik een heel snelle flits van een dos window langskomen en verder niet.

zojuist kan ik me wel herinneren dat ik in een bepaald scherm bij beveiliging was2 zag staan bij enige onderdelen, maar ook 1 keer wep. dat leek afwijkend.

ik ga het nogmaals proberen te achterhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WPA2 kan zeker en zou direct een verklaring kunnen zijn voor jouw probleem. Sommige computer (vaak ietwat oudere) kunnen niet overweg met de WPA2/WPA beveiliging.

Echter vrees ik wel dat je op zoek zal moeten gaan naar je gebruikersnaam en wachtwoord. Dit is de enige locatie waar je de beveiliging kan wijzigen. Normaal gesproken kreeg je deze van je internet provider (Belgacom/telenet/...).

Ik weet dit niet zeker, maar als je met de kabel bent verbonden met je router hoef je mogelijk niet meer in te loggen. Nogmaals: ik ben dit niet geheel zeker maar zou je uiteraard tijd kunnen besparen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo :top:. Je hoeft je geen zorgen te maken, indien we je opdrachten aanraden zijn die overwegend gestaafd. Overigens zijn alle aanpassingen omkeerbaar, zo kan dus altijd alles opnieuw verzet worden.

Wanneer je inlogt met de gegevens die je gekregen hebt, kan je dan navigeren naar een tabblad Wireless of WLAN?

Daar zou je de beveiliging van je netwerk moeten terugvinden. Vermoedelijk staat deze bij jou op WPA2 ingesteld.

Wijzig deze naar WEP en kies eventueel een nieuwe netwerksleutel.

Herstart eventueel je computer met problemen en probeer verbinding te maken met het netwerk. Gebruik hiervoor de (nieuw) gekozen netwerksleutel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast eddy wally

ik moet dan wpa-wsk en wpa2-wsk disablen neem ik aan, en wep enablen.

dan kan ik kiezen tussen 64 en 128 bit en dan...?

shared key authorisation

802 1x authorisation

network key 1 t/m 4.... gewoon eentje invullen van de 4? zelf iets verzinnen? geen idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

wpa-wsk en wpa2-wsk disablen neem ik aan, en wep enablen.

Dat heb je heel goed begrepen.

64 en 128 bit

Voor de beste beveiliging gebruik je best 128 bits

Voor de network key hoef je maar 1 van de 4 mogelijkheden in te vullen, kies hiervoor iets dat je zelf goed kan onthouden. Dit is hoofdlettergevoelig en laat geen spaties toe!

Vermeld nooit je netwerksleutel op het forum, dit is een persoonlijk gegeven waar derden geen baat bij hebben die te weten!

Geef dezelfde waarde in voor shared key authorisation en 802 1x authorisation.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast eddy wally

heb het geprobeerd, maar zonder resultaat. kom nu ook met kabel niet op internet - geeft wel aan lokaal en internet, maar de browser opent niks.

ik gooi de handdoek. dit heeft me al te veel tijd gekost en te lang geduurd.

bedankt voor je hulp ! ik heb wel weer iets geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.