Ga naar inhoud

Switch na router


Gielus

Aanbevolen berichten

Heren (en dames) geleerden,

Ik heb een probleem met mijn internetverbinding. Ik gebruik een modem van Ons Brabantnet voor de internet verbinding (werkt perfect) ik heb een bedrade router (1 x PC vanaf nu PCa met Windows7) / draadloze router van sitecom (300N) (2xipads2, 2xiphone 4s, laptop gaat prima) tot nu toe gaat alles goed maar dan komt het; ik wil het signaal nog een keer splitsen en heb na de router een sitecom DC-210 router ingesteld als switch (LAN poorten gebruikt en DHCP uitgezet) via die switch moet een PC, (vanaf nu PCb met Windows Vista) (bedraad) aangestuurd worden en een Apple Airport Express. Soms werkt alles maar meestal werkt de PCa niet, soms dus ook wel. Als ik het modem reset dan werkt het meestal wel, maar zet ik de PCa uit en aan dan is de verbinding weg en krijg ik het ook niet terug. (ik heb een tekeningetje van de situatie bijgesloten)

Als ik de switch eruit haal en PCb of de Airport express rechtstreeks op de router aansluit dan werkt alles perfect (dus ook PCa) maar dan kan ik PCb en Airport express niet tegelijk gebruiken of ik moet de hele tijd de kabel wisselen.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen want ik ben niet zo heel erg handig maar wil het wel oplossen.

Bedankt

Gr Michiel

switch.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit topic werd een bericht geplaatst dat enig nader onderzoek vereist. Dit wordt even intern bekeken om de meest geschikte oplossing te vinden. Van zodra we tot een definitief besluit gekomen zijn, worden hier de te volgen stappen en/of suggesties gepubliceerd.

---------- Post toegevoegd om 17:49 ---------- Vorige post was om 17:45 ----------

Ik heb twee vraagjes hierbij eigenlijk ...

Normaal heeft de router 300N 4 LAN poorten, op je tekening zie ik 2 PC's (a/b) en de Airport Express, dus heb je zelfs nog een poort over ?

Waarvoor wordt de Airport eigenlijk gebruikt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit topic werd een bericht geplaatst dat enig nader onderzoek vereist. Dit wordt even intern bekeken om de meest geschikte oplossing te vinden. Van zodra we tot een definitief besluit gekomen zijn, worden hier de te volgen stappen en/of suggesties gepubliceerd.

---------- Post toegevoegd om 17:49 ---------- Vorige post was om 17:45 ----------

Ik heb twee vraagjes hierbij eigenlijk ...

Normaal heeft de router 300N 4 LAN poorten, op je tekening zie ik 2 PC's (a/b) en de Airport Express, dus heb je zelfs nog een poort over ?

Waarvoor wordt de Airport eigenlijk gebruikt ?

De 300n heeft inderdaad 4 LAN poorten maar de PCa en PCb/airport staan fysiek op verschillende plaatsen waarbij ik niet gewoon de 4 LAN poorten van de 300n kan vullen, vandaar het doorlussen.

De airport gebruik ik om via mijn Ipad / Iphone youtube muziek naar mijn stereo te sturen.

Bedankt voor de reactie.

Gr Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.