Ga naar inhoud

Advies voor PC upgrade gevraagd.


Baska8

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb even een vraagje. Ik zit al een tijdje er aan te denken om mijn PC te upgraden maar weet niet of het het nog waard is. Ik zat te denken aan het upgraden van mijn grafische kaart en geheugen maar andere tips zijn ook welkom. Hier zijn wat specs:

Processor: AMD Athlon64 3700+

Geheugen: 1.024 MByte DDR-RAM PC 3200 (DDR 400) Dual Channel (2 x 512 MByte)

Moederbord: ASUS A8N-E (Targa-Edition)

Grafische kaart: ATI RADEON® X1600 (256Mb, PCI-E kaart)

Harddisk: 300 GByte Seagate® mit 7.200 U/Min, 8 MB Cache.

Het is de bedoeling dat ik de huidige generatie games (bijvoorbeeld CnC 3 of de komende Red Alert 3) met hoge of zelfs de hoogste instellingen kan spelen. Mijn budget zal echter beperkt zijn (paar honderd euro) maar duurdere oplossingen mogen ook gemeld worden tongue.gif

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen en als ik wat vergeten ben hoor ik het wel smile.gif

Alvast bedankt,

Baska

Link naar reactie
Delen op andere sites

een "paar 100€" is nogal vaag, is dat 200 of 500?

Hoogste settings zal misschien moeilijk gaan worden, maar ik zou je aanraden om een 8600GTS te kopen als videokaart (150€), en 2x1 gigabyte ram (nForce4 chipsets kunnen slecht overweg met 4 latjes ram, dan zakt je snelheid dramatisch weg). 2x1 gig kost je weer 110€.

Als je het over een Targa Edition moederbord heb, dan heb ik zo'n vermoeden dat het over een Targa pc (dus Lidl) gaat? In dat geval mag je de voeding die erin zit ook direct in de vuilbak gooien (veel te zwak om een sterkere grafische kaart te laten werken) & een Coolermaster ExtremePower 380 of 390w halen (40€).

Kost je dus in totaal rond de 300€. Dan ga je alles goed kunnen spelen, maar reken er niet op dat het op 1280x1024 met alles maximaal aan gaat kunnen. Je zal zeker hoge settings kunnen nemen (tenzij je op een hogere resolutie wil gaan gamen natuurlijk), maar het hoogste zal er nog niet in zitten dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat erop staat maakt op zich niet uit, 550W B-merk is soms zwakker dan een 380W A-merk. Aangezien dergelijke merken vaak hun voedingen juist gepast nemen voor het systeem (zwaarder is namelijk duurder), is de kans dat die een andere videokaart wil trekken wel heel klein, dus vervanging is wel aangewezen.

Verder is de kans groot dat de voeding ook niet beschikt over een pci-e voedingsaansluiting, dus dan sta je alsnog nergens met de voeding die je hebt, hoeveel vermogen ze ook beschikbaar heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.