Ga naar inhoud

Geluidskaart


An-Katrien

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik ervaar reeds lange tijd problemen met mijn geluidskaart. Wanneer ik muziek wens af te spelen lukt dit echter niet. Wanneer ik het volumepaneel open kom telkens volgende boodschap op het scherm: Er zijn geen actieve mixerapparaten beschikbaar. Open het Configuratiescherm als u mixerapparaten wilt installeren, klik op Printers en andere hardware en vervolgens op Hardware toevoegen.Deze toepassing wordt nu afgesloten.

Ook wanneer ik het muziekbestand tracht te openen met Windows Media Player, komt een boodschap op het scherm:

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Het rare is dat ik het probleem soms een maand lang niet heb en dan plotseling duikt het terug op, vaak voor een lange periode, soms van korte duur.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit vervelende probleem.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ten eerste probeer een virus-scan

als dit het niet oplost probeer dit:

- Ga naar apparaatbeheer ( xp: in config menu, in vista: typ gewoon apparaatbeheer in het zoekbalkje in het startmenu

- Ga naar besturing voor geluid, video...

- klik rechts op je geluidskaart en installatie ongedaan maken

- Klik dan op het menu 'actie' en zoeken naar gewijzigde apparaten. Dit zal het opnieuw installeren

- Sluit het venster, herstart eventueel pc.

Helpt dit niet zoek de correcte naam op van je geluidskaart en zoek via google de website van de fabrikant. Zoek hier updates van je geluidskaart.

Dit zou het in de meeste gevallen moeten oplossen, het kan ook zijn dat de kaart in de pc lost zit en hierdoor slecht contact geeft en dus soms werkt en soms niet.

hoop dat dit hielp. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Eerst en vooral bedankt voor uw reactie. Ik heb geprobeerd wat je gezegd hebt en jammer genoeg heeft dat niet geholpen. Wat ik ook al opgemerkt heb, maar dat heb ik er de vorige keer niet bijgezet, is dat telkens wanneer het geluid niet werkt, mijn balk onderaan mijn bureaublad plots veranderd is van dat standaard blauwe, met afgeronde hoeken naar een grijze kleur en vierkante hoeken. Misschien is dit niet van belang maar ik ken eigenlijk niet echt iets van computers, dus ik zeg het er toch maar even bij.

Telkens het geluid niet werkt en ik klik op geluiden en audioapparaten bij configuratiescherm staat er bovendien 'geen audioapparaat'.

Klopt het dat ik eigenlijk gewoon op zoek moet gaan naar de driver (wat dat ook mag zijn :-)) van mijn geluidskaart (Realtek High Definition Audio) en die downloaden?

Tja ik weet het ook niet hoor. Maar het is echt lastig.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.