Ga naar inhoud

hoe krijg ik bureaubladuitbreiding op 3 monitoren met 2 videokaarten?


Tijnderking

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en heb dringend hulp nodig.

ik heb op men videokaart 2 monitoren aangesloten waarmee ik bureaublad uitbreiding doe met windows 7. Nu heb ik een 3e monitor erbij gekregen van een vriend en die wil ik ook aansluiten en uitbreiding doen, dus dat ik op 3 monitoren verschillende dingen kan doen/zetten. Dus was ik van plan een 2e videokaart erbij te halen maar ik weet niet of dat gaat werken en welk soort pci ik moet gebruiken.

mijn pc specificaties zijn:

Windows 7 Ultimate 64 bits

Dell Vostro 200

Intel core 2 duo cpu

4 GB ram

ATI Radeon HD 3450 - PCIe x16

1 x PCIe x16

1 x PCIe x1

2 x PCI

De aansluitingen op men videokaart zijn HDMI, VGA, DVI

ik heb 1 monitor aangesloten op de HDMI en de andere op de DVI

Ik heb dus alleen nog de PCIe x1 en 2 keer de PCI slot vrij.

Welke videokaart moet ik nemen die het doet met men huidige videokaart en welke van de vrije slot moet ik gebruiken? en werkt dit eigenlijk überhaupt?

Ik heb 2 plaatjes erbij gedaan om men verhaal misschien nog iets duidelijker te maken

post-31069-1417704749,1376_thumb.jpg

post-31069-1417704748,9744_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tijnderking,

ik ben hier niet zo goed in thuis, maar ik dacht dat het wel mogelijk was als je 2 identieke kaarten kon plaatsen. Dat geeft je dan 4 uitgangen, voldoende voor je 3 schermen. Maar je moederbord is beperkt tot 1 x PCI express X1-slot en 1 x PCI express X16. Je zal dus nooit 2 identieke kaarten kunnen steken. De2 PCI sloten onderaan zijn te traag ( minder dan 250 MB/s ) waar je PCIe X16 4GB/s is. Met 2 PCIe X16 kaarten kan je 2 tot 4 GB/s behouden.

Je HDMI aansluiting kan je enkel gebruiken in plaats van een van je andere uitgangen (VGA of DVI)

De drie samen gaat niet, denk ik.

Je zal al naar een ander moederbord moeten gaan, vrees ik...

Misschien heeft hier nog iemand anders een idee over, maar ik zal er niet ver naast zitten :dong:

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.