Ga naar inhoud

B-Box 2: geen internetverbinding


Beroe7

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik mezelf een nieuwe modem aangeschaft, B-Box 2. Mijn oude Speedtouch was veel te traag en viel regelmatig uit, dit terzijde.

Bedrading en installatie van de B-Box modem verliep correct. Vervolgens surfte ik naar de configuratiepagina "92.168.1.1". Ik heb 2 PC's aangesloten op de B-Box, op beide PC's kregen we het signaal van de modem door maar op geen van beide kon ik internetverbinding krijgen (ook na de configuratie). Vermoedelijk een bepaalde instelling die niet correct is?

Zelf ben ik geabonneerd via Base maar de verkoper waar ik de modem heb gekocht zei dat dit geen probleem kon vormen. Hij had zelf ook de modem voor eigen gebruik heel even gebruikt (misschien staat het ip-adres van hem nog ingesteld?).

Alvast bedankt, een hulpbehoevend persoon!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolgens surfte ik naar de configuratiepagina "92.168.1.1".

Ik vermoed een typpefout maar het zou 192.168.1.1 kunnen zijn, zeker niet 92.

Maar kan je het volgende eens doen om zeker te zijn ?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gebeurt niets als ik deze code in de opdrachtprompt. Voorlopig heb ik terug mijn oude modem aangesloten, moet de B-Box 2 aangesloten zijn om deze test uit te voeren?

Verder denk ik dat het probleem ligt aan het feit dat we zijn aangesloten bij Base voor internet en dat we een B-box van Belgacom hebben gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eens op zoek gaan naar een bestandje dat ipconfig.txt heet. Het resultaat van het ipconfig commando werd daar in gezet, daarom zag je niets op je scherm

Lees de instructies nog maar even na.

Wat de BBOX aangaat, Base verkoopt DSL van Belgacom dus in principe zou het moeten werken. Het is wel zo dat er een aantal parameters in de BBOX gezet kunnen worden die eventueel verschillend kunnen zijn ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.