Ga naar inhoud

Windows bestanden naar Linux apparaat kopieren


Aanbevolen berichten

Ik heb een windows 7 machine en wil bestanden daarvan wegschrijven naar mijn mediatank die draait onder linux.

Iemand radde mij aan om Diskinternals Linuxreader te gebruiken. Ik heb dit programma geinstalleerd, maar weet niet hoe het werkt. Ik zie op mijn windowsmachine wel de schijf in de mediatank, maar hoe kan ik bestanden (BV films of foto's naar de Linux mediatank schrijven?

Bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jurgen, de mediatank betreft een Popcorn Hour A-200 (mediaplayer). Deze is niet op het netwerk aangesloten. Toen ik nog geen windows 7 had sloot ik de pc gewoon met een usb-verbinding op de mediaplayer aan en kopieerde ik de foto's/films naar de mediaplayer, uiteraard ook mbv een Linuxreader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog geen windows 7 had sloot ik de pc gewoon met een usb-verbinding op de mediaplayer aan en kopieerde ik de foto's/films naar de mediaplayer, uiteraard ook mbv een Linuxreader.

En nu lukt het aansluiten van de pc niet meer? Welke Linuxreader gebruikte je toen? Als deze ook geschikt is voor Windows 7 dan kan je op dezelfde manier te werk gaan als voordien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder afbreuk te doen aan de vorige posts begrijp ik iets niet goed.

Hoewel de Mediatank (en vrijwel alle hardware van dit type) onder een Unix of Linux OS draait ondersteund de box normaal Samba filesharing, m.a.w. hij emuleert een Windows share ... . Dus normaal kan je hem gewoon als Windows schijf benaderen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder afbreuk te doen aan de vorige posts begrijp ik iets niet goed.

Hoewel de Mediatank (en vrijwel alle hardware van dit type) onder een Unix of Linux OS draait ondersteund de box normaal Samba filesharing, m.a.w. hij emuleert een Windows share ... . Dus normaal kan je hem gewoon als Windows schijf benaderen ?

Ik geloof dat er nog steeds een misverstand in het spel is.

De mediatank is een "player" hij stockeerd geen bestanden, maar kan wel gedeelde bestanden die op andere media staan lezen.

De eenvoudigste manier is dit via Windows sharing te doen (Samba dus).

Hoe je dat doet vindt je hier (klikken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste promind, hartelijk dank voor uw meedenk. Ik ben een redelijke leek op computergebied. Ik weet niet wat er aan de hand is, daarom mijn hulpvraag. Ik heb uw advies vwb de instellingen van delen aangepast, maar dat haalt niets uit.

Ik kan alleen vertellen hoe het ging voor ik met windows 7 (vorige PC draaide op vista) werkte.

De mediatank (die onderlinux draait) wordt niet herkend in de lijst van schijven in 'deze computer'. Het bedrijf waar ikde mediaplayerkocht adviseerde mij te werken met de linuxreader EXT2IFS. Dit werkte perfect, maar draait niet onder windows 7. Deze zelfde verkoper adviseert voor windows 7 de linuxreader van diskinternals. Deze hebik geinstallert, maar ik ken het programma niet. Hij herkent wel alle schijven, inclusief die van de mediaplayer. Mijn enige vraag is dus hoe ik de bestanden van mijn windows 7 machine naar de schijf van de mediaplayer kan krijgen metde reader van diskinternals of een ander programma.

Vr groeten Acdafan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.