Ga naar inhoud

recovery d volledig vol


Jeanet

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn laptop een compaq presario cq71

Ik heb gegoogled op mijn probleem en kwam toen hier bij jullie uit.

Ik hoop dat jullie me willen en kunnen helpen.

Mijn computer geeft steeds het bericht dat ie vol is...dat klopt vaak ook wel dus ben ik er eens voor gaan zitten en heb vanalles eraf gemikt...

maar

nu kreeg ik dat bericht nogsteeds en zal ik tot mijn verbazinf dat mijn recovery d bijna geheel vol is.

Ik dacht dan ga ik eens ff kijkn, maar hola compaq heeft dat afgeschermd..

wat staat daar in de d?

hoe krijg ik hem leeg

heeft dat risico voor de rest wat op c staat

wat moet ik doen/

help graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is normaal dat de recovery partitie (d: dus in jouw geval) zo goed als vol is. Het is de partitie die je nodig hebt om je systeem te herstellen bij een software crash of iets in die aard. Je mag ze dus niet leegmaken.

Normaal krijg je de verwittiging dat een schijf bijna vol is alleen als je probeert er iets op te schrijven, wat is dit geval niet de bedoeling is ... .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is normaal dat de recovery partitie (d: dus in jouw geval) zo goed als vol is. Het is de partitie die je nodig hebt om je systeem te herstellen bij een software crash of iets in die aard. Je mag ze dus niet leegmaken.

Normaal krijg je de verwittiging dat een schijf bijna vol is alleen als je probeert er iets op te schrijven, wat is dit geval niet de bedoeling is ... .

Hij is helemaal rood gekleurd, wat anders niet zo was, ik heb nog 32 mb van de 10 gb vrij en de computer geeft steeds een sein dat ik dingen moet sluiten en dat anders info verloren gaat en dat de schijf te vol is.....

volgens mij moet ik wel wat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb kennelijk ook een nokia suite en die werkt nu ook niet meer en is gesloten.....wat is hier aan de hand??

---------- Post toegevoegd om 13:38 ---------- Vorige post was om 13:35 ----------

microsoft windows search protocol host werkt niet meer en is gesloten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Formatteren moet je zeker NIET doen. Het is niet alleen zinloos, je zal al je gegevens en programma's kwijtspelen.

Als je kan, maak dan eerst een backup van je persoonlijke gegevens (dat zou je trouwens altijd moeten hebben !).

Dan zullen we eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel, ik heb alles gelezen en wilde toen een backup maken eerst

toen ik daarmee bezig was kreeg ik een meldig dat c hersteld moest worden...

dat heb ik dus in al die tijd gedaan en nu start ie net weer op..

nu heb ik weer een blauwe balk en heb ik bijna 2 gb weer vrij van die 10 op de d.

het lijkt weer inorde...

Ik denk dat ik het nu eerst laat om alles te doen wat je zei of adviseer je dat alsnog wel???

Heel erg bedankt in iedergeval voor de moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.