Ga naar inhoud

pc defekt??


ybofire

Aanbevolen berichten

Hi,

Ben nieuw op dit forum en had volgend vraag over mijn pc.

Deze wil niet meer opstarten,geeft fout geen goede opstart boost.

Heb dan een andere schijf genomen en daar windows XP willen opzetten,maar als hij terug opstart om de 2de deel te installeren begint hij van voor af aan,heb den een 2de andere schijf genomen en weer hetzelfde,heb de schijven eerst snel laten formateren daarna de andere format,wil het niet doen, is mijne processor naar de knoppen?

Heb pc met moederbord MSI K8T Neo V

processor AMD (Goedkope AMD)

1 gb geheugen

groeten

ybofire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal je CD (of DVD) lezer als 1ste boot device ingesteld hebben (wat goed is om de installatie te starten).

Op een bepaald moment komt er "15 sec wachten of op enter duwen om de pc opnieuw te starten", en dan herstart hij. Op dat moment moet hij van de harde schijf vertrekken, en NIET vanaf je cd. Als hij dus weer als eerste de CD zoekt (maar normaal komt er toch "druk op een toets om van de cd te starten" oid op? Gewoon negeren & nergens op duwen en hij zou van de schijf moeten starten) en om een of andere reden de mededeling hierboven niet weergeeft, dan kan je dat nog altijd even omzeilen door als hij reboot ff de CD er uit te halen, en dan de installatie verder te laten verlopen. Als hij dan op een gegeven moment de CD weer nodig heeft zal hij het wel melden (eventueel onder de vorm dat hij bepaalde bestanden niet kan lezen, dan leg je gewoon de cd er weer in & laat je hem opnieuw proberen).

Dit is dus gewoon een foutje in je installatieprocedure, aan je pc zal er hoogst waarschijnlijk niets kapot zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké Master,

Zal het nogmaals proberen,maar heb het gedaan zoals U het beschrijft,alleen heb ik de cd er niet uitgehaald,ga dit dan nog eens proberen.

Bedankt voor de info,laat nog wel iets weten of het gelukt is.

groeten

ybofire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Master,

Heb gedaan wat ge mij geschreven hebt,zonder resultaat,is zoals ik al beschreef,na de opstart cd eruit,en terug laten opstarten,begint weer van voor af aan.

Heb dan de schijven er terug aangehangen,bios goed gezet,want die had hij verandert,geen harde schijf als 3de boot,wel een USB generic en nog iets.

Zet telkens de bios weer anders,na die ene opstart niets meer,telkens die foutmelding verkeerde opstat boot secyor,press any key.

Dan met de bios weer goed te zetten sart hij op ,eventjes de windows page met blauwe balk,dan gedaan en het scherm voor ,normaal opstarten,veilige modus en zovoort,geklikt op normale opstart,weer eventjes dat opstart scherm van windows,en weer terug dat scherm van verschillende opstart methoden.

Geraak er niet meer wijs uit.

groeten

ybofire

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.