Ga naar inhoud

Enorm slechte draadloze verbinding


l1tjen

Aanbevolen berichten

Hey iedereen!

Dit is de eerste keer dat ik iets op een forum post omdat ik eerst zoveel mogelijk rondzoek naar een oplossing, maar voor dit probleem vind ik echt geen oplossing.

Thuis hebben we een een modem met ingebouwde router die telenet is komen installeren. In het begin hadden we nog een tamelijk goede internetverbinding maar na enige tijd werd deze verbinding zeer slecht. We moeten in een straal van 4 meter rond de modem zitten voor draadloos internet. Dit is zeker niet ideaal, anders zou ik wel voor een LAN netwerk gaan.

Ik heb al heel wat geprobeerd, zelfs eigen antennes maken, maar niets werkt. Ik heb ook al gecontroleerd of er buren op een zelfde kanaal zitten, maar dit is niet het geval.

Het rare is dat de computer altijd ons netwerk ziet staan, met drie streepjes verbinding ofzo, maar toch geraak ik niet op het internet. Pingen naar de router brengt ook niets op.

Ik heb ook al naar telenet gebeld, maar klantenservice is ook niet alles... Als je het probleem moet oplossen met de kabels eens in en uit te trekken...

Dus als iemand een oplossing weet, laat het alsjeblieft weten! Het is echt zeer frustrerend. Alle tips zijn welkom!

Van te voren bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt de router goed als je een kabel verbinding maakt ?

Indien ja maakt dan eens een draadloze verbinding en doe dan het volgende :

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]16504[/ATTACH]

Alvast bedankt voor je hulp !

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : Leen

Primair DNS-achtervoegsel . . . . :

Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride

IP-routering ingeschakeld . . . . : nee

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : lan_dn

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan_dn

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Intel® WiFi Link 5100 AGN

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-22-FB-93-F5-92

DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::e84a:9f35:1a91:169e(voorkeur)

IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.107(voorkeur)

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 14 februari 2012 16:16:27

Lease verlopen. . . . . . . . . . : dinsdag 14 februari 2012 17:16:25

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1

DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 318776059

DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-12-3D-57-41-00-1D-BA-78-0F-10

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.130.131.2

195.130.130.130

NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan_dn

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8040 PCI-E Fast Ethernet Controller

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1D-BA-78-0F-10

DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 3:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan_dn

Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.lan_dn

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0

DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 4:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01

DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Autom. configuratie ingeschakeld : ja

IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fd:3840:388b:b1eb:5d8c(voorkeur)

Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::3840:388b:b1eb:5d8c(voorkeur)

Standaardgateway. . . . . . . . . : ::

NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 6:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.{1F2BC824-47BE-4C22-BCF0-8D3F873D7CA7}

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0

DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Autom. configuratie ingeschakeld : ja

EDIT: vergeten te vermelden, als ik een kabel toevoeg werkt alles perfect. Binnen een straal van een 4 tal meter ook, buiten de straal van 4 meter kan ik niet op het internet. Meestal ziet hij het netwerk wel staan, maar niet altijd.

ipconfig.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt sterk op radiostoring, misschien door een externe oorzaak. Heb je andere radiobronnen kort in de buurt van de router (bv het basisstation van een draadloze telefoon ?).

Je kan ook deze gratis tool eens proberen en een "time graf" laten lopen. Zo zie je de andere kanalen in je buurt en hu sterkte, maar vooral of je radio signaal stabiel blijft. Een zwakker maar stabiel signaal is beter dan een sterk met "drop-outs".

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drop-outs zijn hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van het wegvallen van het internet. Je krijgt niet alleen signaal verlies maar na een tijdje kan de router vastlopen door het grote aantal transmissiefouten.

De oorzaak ervan vinden is dikwijls erg moeilijk.

Staan er obstakels (muren, vloeren, meubilair tussen de router en je PC's of is het gewoon afstand ?

Ik heb zelf zo'n modem en bij mij werkt het prima op meer dan 10 meter maar vrijwel zonder hindernissen behalve een binnenmuur.

Werken je PC's op de de N standaard of nog op de G.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PC's werken op de N standaard :).

En er zijn inderdaad 2 binnenmuren, deze zijn waarschijnlijk de oorzaak? Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Ik vind het gewoon zo raar dat we een slechte verbinding hebben, want van uit de woonkamer kunnen we het draadloos internet van onze overbuur zien! Frustrerend als onze router dan niet wil werken op 5 meter :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er zijn verschillende mogelijke oplossingen, het vervelende is dat je eigenlijk nooit zeker weet of ze zullen werken tot je ze uitprobeert ....

De meest "veilige manier" is een bijkomende router of wireless access punt installeren daar waar je draadloos bereik wil hebben.

Dat houdt natuurlijk wel in dat je een bijkomende kabel moet kunnen trekken van je Telenet modem naar de bijkomende hardware. Je kan dit eventueel ook doen door een "homeplug" verbinding te maken (dan gebruik je het eletriciteitsnet als ethernet kabel).

Er bestaan ook dingen zoals "range extenders", dat zijn toestellen die een Wifi signaal oppikken en doorsturen. In sommige gevallen is dit een oplossing maar het is eigenlijk vooral bedoeld voor situaties waar de afstand groter is dan je met één zender kan overbruggen. In jou situatie lijkt met kans op succes gering ...

Als je een manier kan vinden om één van deze uit te testen vooraleer kosten en of kabelwerken te doen zou ik dat zeker doen.

Doordat de oorzaak niet duidelijk is (en wss ook niet te verhelpen) is de enige manier eigenlijk uittesten vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.