Ga naar inhoud

Word 2010, problemen met sectîe-einde


Vinter

Aanbevolen berichten

Hallo,

Als ik in mijn document op een gegeven moment van een tekst twee kolommen moet maken, komt er dus automatisch een sectie einde (doorlopend) erbij, nu is het probleem dat wanneer ik dit doe, de pagina nummering in mijn koptekst op de volgende pagina terug van 1 begint en dat de rand die ik rond mijn pagina's moest doen, op de volgende pagina ook verdwijnt.

Op pagina 3 moet ik dus die kolommen maken, waardoor de nummering vanaf pagina 4 terug herbegint van 1 en

op pagina "4" is de pagina rand weg, op de andere pagina's blijft de rand staan.

Iemand een idee hoe dit komt? Wat zie ik over het hoofd?

Bedankt Sara

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sara, studeer jij toevallig aan Katho?

Onder tabblad "Invoegen" dan in het lint "koptekst en voettekst". Neem paginanummering en haal dit menu naar beneden. vervolgens zie je bijna onderaan staan "Opmaak paginanummers".

Open dit en je krijgt een scherm. Hier kun je kiezen voor -> Paginanummering O Doorlopend vanaf vorige sectie. Als je deze aanvinkt zou jouw probleem opgelost moeten zijn wat de paginanummering betreft.

Voor de paginaranden ga je naar het lint "Pagina-indeling" en dan in het midden van het lint klk je op "paginaranden". Onderaan rechts zie je "toepassen op" staan. Dat zal bij jou waarschijnlijk op "deze sectie" staan. Best terug naar de eerste pagina van jouw document gaan en daar terug naar "paginaranden" gaan, en daar "toepassen op: heel document" kiezen (je voorblad zal dus ook de paginarand krijgen) daarna "toepassen op:" kiezen voor "Deze sectie - Alles min eerste pagina" (als je met een voorblad werkt tenminste en je daar gaan paginarand wil).

Succes!

Thomas

aangepast door MaZ
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.