Ga naar inhoud

Printer/scanner toevoegen aan netwerk


KAT53

Aanbevolen berichten

Hallo,

We hebben een draadloos netwerk via telenet met 2 laptops (1 met vista en 1 met xp) en een hp officejet printer/scanner/ 6500a e (e710a) die vast aangesloten is naar de router (deze heeft geen wifi kaart).

We konnen beide steeds draadloos printen en ook scannen via de pc naar de hp officejet.

Echter recent lukte dit niet meer waardoor ik de printer via het hp programma opnieuw probeerde toe te voegen aan het netwerk maar dit lukte niet. Enkel via toevoeging met het ip adres ging het maar dan kunnen we enkel printen en geen document scannen.

Dan beide laptops verbonden met de printer via een ethernetkabel en zo het toestel toegevoegd en dan gaat alles wel.

Heb recente driver van hp al gedownload, 1 laptop ook rechtstreeks verbonden met router maar dit heeft niets opgelost.

Kan er iemand me vertellen wat ik nog kan nagaan en uitproberen om dus draadloos van de laptops zowel te kunnen printen en scannen.

De officejet heeft 2 manieren om te scannen ofwel op het toestel de pc selecteren naar je wil scannen, dat gaat dus enkel als de pc en officejet met draad verbonden zijn.

Ofwel een document plaatsen en dan op je pc aanduiden dat je document wil scannen en dit gaat nu dus niet meer draadloos.

Bedankt voor enige hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens proberen een herstelpunt terug te zetten van vòòr het probleem opdook ?

Het je een idee of er iets veranderd is in je netwerk, sinds het probleem ontstond ?

Heb niets veranderd in het netwerk en ik weet ook niet vanaf wanneer het exact niet meer gaat , dus een herstelpunt zoeken zal nogal moeilijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik goed begrijp werkt het wel als je de PC's via een kabel op de router aansluit ? Of bedoel je als je één PC via een netwerkkabel op de printer aansluit ?

Welke router gebruik je ?

Sorry voor de late reactie, maar het werkt dus als we de pc's rechtstreeks met een ethernetkabel koppelen aan de printer. De pc's die zijn draadloos verbonden met het netwerk. Onze router is van dlink ( geleverd door telenet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.