Ga naar inhoud

draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige ip-configuratie


inge001

Aanbevolen berichten

Sorry, ik had over de logjes gelezen ....

Er is wel iets vreemds aan de hand. Het logje met verbinding geeft aan dat je een draadloze verbinding hebt, maar met een publiek telenet adres.(81.83.xxx.xxx) . Als je via een router werkt (en dat zou in theorie moeten om draadloos te verbinden) dan zou dat adres iets in de aard van 192.168.xxx.xxx moeten zijn.

Kan je eens opgeven wat voor telenet modem je hebt ? Je vindt het lijstje hier .

Ik heb het eindelijk gevonden, ik heb een

Motorola SBV5121E EMTA

hangen. Het is sowieso vreemd aangezien het op alle andere pc's wel lukt en plots niet meer op die mini...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er hangt verder geen andere apparatuur aan ?

Punt is dat het modem in kwestie helemaal geen wireless heeft ...:hmmmm:.

Dus moet er ergens een router of draadloos toegangspunt aangesloten zijn, of je bent (zonder het te weten misschien) op het netwerk van de buren aan het surfen xD

Heb je een PC die met een kabel is verboden met het modem? Kan je de mini met een kabeltje verbinden om te testen ?

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een klein stukje netwerk theorie ;

Om een internetverbinding te kunnen delen met verschillende PC's (en evt. andere toestellen) heb je een router nodig. Je kan dit vergelijken met een telefooncentrale, je verdeelt één buitenlijn over verschillende "binnentoestellen".

De bestaande DES en DWL toestellen kan je vervangen door één draadloze router. Zie een voorbeeld hier (klikken).

post-26208-1417704782,5373_thumb.jpg

Op die manier kan je een "intern" netwerkje bouwen waarbij alle toestellen toegang hebben tot het internet.

Als je hier nog vragen bij hebt post je maar terug...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik, maar hoe komt het dat dit plots niet meer werkt, dervoor ging dit allemaal wel... We konden toen met 3 pc's op het draadloos internet, zonder router of wat dan ook, gewoon via de Telenet bakjes! Ik ga hier ook niet meer teveel veranderen, daar wij binnen 2 maanden verhuizen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor mij natuurlijk vrij moeilijk om te achterhalen wat er veranderd is. Als je zelf geen wijzigingen hebt gedaan, is de meest waarschijnlijke oorzaak aanpassingen aan het netwerk van telenet. Technisch nogal een ingewikkeld verhaal, maar het heeft te maken met het toekennen van IP adressen door het netwerk van telenet. Nu zowel jouw abonnement formule als het modem van telenet zijn ondertussen niet meer actueel en worden ook al geruime tijd niet meer gebruikt bij nieuwe installaties of bij overstap op een ander abonnement.

Gezien het feit dat je binnenkort verhuist heb je uiteraard gelijk dat je aan de huidige opstelling geen centen meer wil uitgeven. Meer nog, bij een verhuis zal je zowiezo een ander modem en een ander abonnement hebben (het goede nieuws is dat de huidige abonnementen bijna altijd een stuk goedkoper zijn).

Als je op je nieuwe adres ook telenet als provider neemt kan je al eens een kijkje nemen op hun website. (www.telenet.be).

Vandaag worden er standaard modem/routers met draadloze functie door telenet geïnstalleerd, dus dan is het probleem meteen van de baan.

De andere providers bieden trouwens gelijkaardige oplossingen aan.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.