Ga naar inhoud

Java Project


Pandabob

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik moet voor mijn vak Objectgeoriënteerd programmeren in Java een project maken met de volgende vereisten.

1. Werk in 2 lagen (bundel 5): Voorzie een interface (paneel) en een (of meer) business klasse

(en een testklasse). Overerving niet noodzakelijk

- Businessklasse: nodige eigenschappen, minstens 1 array, constructor(s), meerdere

methoden, getters (setters)

- Paneel (bundel 4): Input van gebruiker is noodzakelijk: voor de basisgegevens en om

gegevens te wijzigen

2. Werk met een file: (zelfstudie)

- Gegevens/wijzigingen/verrichtingen opslaan in file

- Gegevens uit file kunnen opvragen/tonen

3. Lay-out:

- verzorgd: vb. aligneren getallen (bundel 4 grafisch herwerkt)

- zorg ook voor enkele grafische elementen: een aantal vaste, maar ook een aantal variabele

elementen (polygoon > werkbundel 4 grafisch herwerkt, animatie en timer > werkbundel 4

uitbreiding deel 2, …)

- zorg voor een mooie lay-out voor de tekstvakken; dit kan niet opgelost worden met de

gridLayout. Dit kan met de lay-outmanager > werkbundel 4 uitbreiding (zelfstudie)

- checkbox, combobox,… > werkbundel 4 uitbreiding

- werk met tabbladen: zie voorbeeld op toledo (uitvoerbare file en deel code)(zelfstudie)

4. Voorzie errorhandling (bundel 5)

5. Gebruiksvriendelijk: vb. tekstvakken enablen/disablen … (bundel 5 + zelfstudie)

6. Voorzie uitleg/handleiding voor de gebruiker (zie voorbeeld tabbladen op toledo)

7. Voorzie voldoende commentaar in de broncode.

Het is de bedoeling dat we zelf een concept zoeken waar in we al deze eisen plus eventuele leuke extra's kunnen verwerken. Nu is de vraag of iemand hier nog leuke suggesties heeft voor mijn project.

Tips en links naar handige tutorials of dergelijk zijn ook welkom.

een voorbeeld uit de les was bijvoorbeeld een bankrekening.

Alvast Bedankt

Glenn

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.