Ga naar inhoud

Nieuwe file met macro'tjes fixen


Robertyerseke

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Zoals jullie in de attachment kunnen zien wil ik een file maken voor een klein projectje op het werk.

In de Tab 'Loading matrix Beta' zien we een matrix die uit dropdownboxen moet komen te bestaan waar getallen ingevuld kunnen worden.

De getallen zijn gebaseerd op de afmetingen van de machines in dit voorbeeld, de machines wil ik dus uit het 2e tab: 'Machines dimensions' laten ophalen.

Wanneer ik bijvoorbeeld 10 machines van machine 1 invul zou de rest van het de dropdownboxen moeten verdwijnen.

11 zou dus ook niet in de dropdownbox van machine 1 mogen voorkomen.

(wanneer de breedte meegerekent wordt zouden er dus 33 machines geselecteerd kunnen worden.

Wanneer ik bijvoorbeeld dus 1 machine van 'machine 1' zou selecteren en nog 3 van machine 2 enzovoorts zou dit mogelijk moeten zijn adhv de lengte en de breedte van de "Freight Equipment"

Wanneer dit mogelijk is zou ik graag ook nog het gewicht automatisch willen laten uitrekenen.

Dus als we dan zouden selecteren bij machine 2 zouden er hoogstens 24 machines in de dropdownbox komen te staan.

In sheet 1 zien jullie een voorbeeld van hoe het er uit zou kunnen komen te zien.

Ik ben benieuwd!

aangepast door Robertyerseke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.