Ga naar inhoud

Hypotetische Telenet installatie, gaat dit werken?


glennvc

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het twijfelen om thuis een pleidooi te houden om over te schakelen naar telenet. Echter, ik heb helemaal geen ervaring met de technische mogelijkheden van dat spul. Ik vroeg me af of de setup die ik hier heb uitgetekend zou werken. Dit is er te zien:

Telenet%20installatie.jpg

Garage:

- Hier komt de kabel binnen

- Er wordt een splitter gezet

- Vanuit die splitter wordt de bestaande coax terug mooi doorverbonden

- Vanuit de splitter gaat er een kabel naar de Telenet modem-router-switch-wifi

- Vanuit de Telenet modem-router-switch-wifi een utp naar een powerline adapter

Bureaukamer:

- Powerline adapter naar een gewone switch

- Op deze switch via utp twee pc’s, een netwerkprinter en een NAS

- Telefoon, rechtstreeks vanaf de Telenet modem met RJ11

Woonkamer

- Powerline adapter naar gewone switch

- Vanuit deze switch een utp naar een WD live TV player en een utp naar de HD digicorder

- RJ11 vanaf de modem naar telefoon

Slaapkamer

- RJ11 vanaf de modem naar de telefoon

Nu is mijn vraag of dit zal werken? Het is de bedoeling dat ik via de WD live TV player toegang heb tot mijn NAS. Het is tevens ook de bedoeling dat die digitale TV interactief is. Het wireless signaal zou vanuit de garage moeten komen via de Telenet modem. Indien dit signaal onvoldoende sterk is. Kan ik dan een acces point bij aan de switch hangen in de bureaukamer? Kan ik in deze setup met een wireless laptop aan de NAS? (Want ik moet via de telenet modem gaan voor wireless dan, lukt dat?)

Is die setup veilig genoeg? Nu hebben wij een eigen adsl modem-routerke staan. Dat ding heeft een firewall aan boord als ik de doos moet geloven. Heeft dat telenet ding dat ook?

Verdere bedenkingen?