Ga naar inhoud

Krijg Xp niet geinstalleerd


fiestaboyke

Aanbevolen berichten

Hallokes allemaal. Ik zit met het volgende. Ik heb vorige week een nieuwe HD gekocht omdat de vorige wat krap qua opslag was. Nu wou ik die daarnet eens installeren maar elke x als hij Windows probeerd te installeren krijg ik het blauw scherm met volgende melding (verkort getypt natuurlijk)

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

Check for viruses on your computer. Remove and newly installed hard drives or hard drive controllers. Check your Hard Drive to make sure it is properly configures and terminatd. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer.

Technical info :

***STOP: 0x0000007B (0xF78D2524,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)

Nota ; Mijn vorige HD's waren allemaal IDE en nu voor het eerst SATA. Mss ergens iets aan de instellingen in de BIOS??

Link naar reactie
Delen op andere sites

welk moederbord is het? Ik ken namelijk geen enkel moederbord met sata poorten waar je dan weer niet zou kunnen booten vanaf die sata poorten... lijkt me een beetje vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mobo is een Gigabyte GA-73PVM-S2H maar het euvel heb ik vanacht opgelost gekregen. Ik heb m'n carputer uit de auto gehaald en zag dat de HD ervan met SATA was dus heb ik die losgekoppeld en m'n nieuwe HD erop aangesloten. Dan geprobeerd Windows te installeren en met succes. Dan de HD terug in m'n home pc gestoken en na een paar aanpassingen in de BIOS is nu alles in orde :stupid: Bedankt voor jullie hulp.

Mvg Fiestaboyke aka Tommy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.