Ga naar inhoud

Powerlink en PS3


CasierK

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik heb een probleem waarbij ik jullie expertise wel kan gebruiken!

Ik heb vanmorgen 2 nieuwe powerlinks aangesloten hier thuis. 1 aan de router (Dlink dir-615) en één aan een PS3 slim. De drie groene lampjes branden op beide powerlinks maar toch kan ik geen internetverbinding leggen op mijn PS3. IP-adres ophalen lukt wel maar internet verbinding leggen niet.

De foutcode (80028E06) op mijn PS3 verwijst me door naar de provider van het internet (Telenet). Zij leggen op hun beurt dan weer de schuld bij de router. Volgens hen moet ik een poort openzetten op de router zodat hij de PS3 (h)erkent en dan zou het wel moeten lukken.

Enig idee hoe ik dit moet doen? Of hebben jullie nog andere oplossingen/voorstellen?

Cheers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi CasierK,

Om een poort te openen op je router ga je als volgt te werk. Eerst moeten we de instellingen van je router bereiken doe daarvoor volgende:

Ga naar start - alle programma's - bureauaccessoires - opdrachtpromp

Rechtsklik en kies voor uitvoeren als administrator

typ ipconfig en druk op enter

ga op zoek naar de waarde naast standaardgateway

Open nu je internetbrowser en typ in de adresbalk het gevonden adres (waarschijnlijk in de aard van 192.168.1.1). Normaliter kom je nu bij de instellingen van je router. Kijk daar als de nodige poort(en) geopend zijn. Controller of voeg daarvoor volgende poorten toe:

TCP:

  • 80
  • 443
  • 5223

UDP:

  • 3478
  • 3479
  • 3658

Groet,

Mako

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mako

Ik geraak wel in de setup van mijn router maar hoe zie ik daar welke poorten al dan niet open staan? En hoe kan ik dan de benodigde poorten open zetten?

In het router menu vindt ik wel onder advanced: virtual server, port forwarding, application rules,... Welk menu moet ik juist hebben?

Momenteel zit de powerlink op LAN 4 van de router, is dat dan poort 4?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poorten open is hetzelfde als port forwarding, in dat menu zou je dus de betreffende poorten moeten kunnen toevoegen (indien nodig).

Het LAN 4 van je router is waarschijnlijk een fysieke poort op je router (zichtbaar), dat maakt allemaal niet zoveel uit waar je dat nu precies plaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.