Ga naar inhoud

Visual Basic 2010 express


filip1

Aanbevolen berichten

Dag iedereen, onlangs ben ik begonnen met vb 2010 express (begonnen vanaf 0). Ik heb een textbox gemaakt waar ik een waarde wil invullen. voorbeeld waarde "B00" (cijfers en letters). Als ik deze waarde invul en enter duw dan wil ik in een andere textbox automatisch een waarde laten verschijnen (gelinked aan de eerste tekstbox). Weet er iemand hoe dit kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dat te kunnen verwezenlijken moet je werken met een Event dat je koppelt aan de eerste textbox. In dit geval het event KeyDown. Daarna werk je met een if-voorwaarde die zegt, dat als je in textbox1 staat en je drukt op Enter, dan wijzigt de inhoud van textbox2 naar deze van textbox1.

private void textBox1_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)

{

if (e.KeyCode == Keys.Enter)

{

textBox2.Text = textBox1.Text;

}

}

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx, het is gelukt. Maar nu zit ik met volgend probleem.

Onderstaande code werkt met een open en save butten en een richtextbox. Nu wil ik dit uitbreiden met 2 richtextboxen. Dwz, data invullen in de 2 richtextboxen, opslaan in een txt bestand met de save button. Dan de richtextboxen leegmaken, klikken op de open button, het opgeslagen bestand terug inladen zodanig dat de 2 textboxen terug gevuld zijn als voor het opslaan. (Als jullie nog kunnen volgen ;-)

Ik heb al vanalles geprobeerd (ongeveer 3uur) maar krijg het niet gereed.

merci

Public

Class Form1

Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

Dim Open As New OpenFileDialog()

Dim myStreamReader As System.IO.StreamReader

Open.Filter =

" Text Files (*.txt) | *.txt"

Open.CheckFileExists =

True

Open.Title =

"Open"

Open.ShowDialog(

Me)

Try

Open.OpenFile()

myStreamReader = System.IO.

File.OpenText(Open.FileName)

RichTextBox1.Text = myStreamReader.ReadToEnd()

Catch ex As Exception

End Try

End Sub

Private Sub Button2_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button2.Click

Dim Save As New SaveFileDialog()

Dim myStreamWriter As System.IO.StreamWriter

Save.Filter =

" Text Files (*.txt) | *.txt"

Save.CheckPathExists =

True

Save.Title =

"Opslaan"

Save.ShowDialog(

Me)

Try

myStreamWriter = System.IO.

File.AppendText(Save.FileName)

myStreamWriter.Write(RichTextBox1.Text)

myStreamWriter.Flush()

Catch ex As Exception

End Try

End Sub

End

Class

aangepast door filip1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.