Ga naar inhoud

data verwijdert na cut/paste. hoe kan ik een recovery doen


Aanbevolen berichten

Hoi,

Nadat m'n computer crashte kreeg ik Windows XP niet geinstalleerd. Een vriend heeft me Linux / Ubuntu helpen installeren. Nu was ik grote kuis maar bij het cut en pasten van een folder van al mn foto's liep er iets mis. Zowel opde USB stick als de folder op de harde schijf zijn de foto's niet meer te vinden.

Heb wat rondgegoogled en programma's al TestDisk zouden kunnen helpen bij het terugvinden van verwijderde data.

TestDisk - CGSecurity

Heb het geinstalleerd maar ik kan niet met Ubuntu werken. Waar open ik een terminal precies om het programma te doen werken?

Of zijn er betere (eenvoudigere) tips om data terug te recoveren ?

En ja, cut en paste nooit, maar kopieer en paste... Die les heb ik nu wel geleerd :adore:

Hartelijk dank!

Groetjes,

aangepast door tijs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot 11.04 kan je de terminal vinden via Applicaties | Accessories/Hulpmiddelen | Terminal.

In versie 11.10 en hoger: op de zijbalk aan de linkerkant klik je op Dash home. Daarna typ je in het zoekvel "Terminal".

post-7171-1417704894,9091_thumb.jpg

Een paar handleidingen voor het gebruik van Testdisk:

Undelete files from NTFS with TestDisk - CGSecurity

Data Recovery With TestDisk | HowtoForge - Linux Howtos and Tutorials

Ik heb er nog niet mee gewerkt, dus over het slaagpercentage kan ik me niet uitspreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.