Ga naar inhoud

Foto's van IP Camera via FTP uploaden na installatie Fibernet (Telenet) kan niet meer

bertvp

Aanbevolen berichten

Sinds Telenet vorige maand Fibernet installeerde (met nieuwe Wifi-modem/router) lukt het me niet meer om via FTP de foto's naar mijn website te sturen (doorsturen naar mijn emailadres werkt ook niet meer). De camerabeelden kan ik live wel zien.

Voor Fibernet had ik Expressnet en dit lukte perfect (extern/intern live bekijken, ftp upload, foto's mailen).

De Telenet-helpdesk hoort het donderen in Keulen en omstreken, had ik de vorige modem maar gehouden...

Het betreft een Telenet 'Fibernet-modem' (wifi uitgeschakeld, met port forewarding ingevoerd) + mijn persoonlijke D-Link DIR600 (wifi ingeschakeld, met DDNS ingevoerd en met port forewarding ingevoerd).

Kan er iemand helpen met dit probleem? Alle tips zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zo op het eerste zicht lijkt het probleem te liggen bij het feit dat je nu 2 routers achter elkaar hebt, daarvoor had je waarschijnlijk een modem en een router.

Je kan maar één actieve router in je netwerk hebben dus ik zou je aanraden je D-Link eruit te halen, of alleen als wireless access te gebruiken. Dus DHCP, Port forwarding etc alleen activeren op de telenet router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DHCP had ik reeds uitgeschakeld op de D-Link.

De Telenet-router kan geen DDNS aan om de camerabeelden via het Internet te zien. Ik moet dus echt gebruik maken van de D-Link.

De Port Forwarding is ingesteld op de D-Link en op de Telenet-router (Public Port 7000~7000). Wanneer ik dit niet op beide activeer krijg ik geen camerabeelden te zien.

De camerabeelden kan ik live zien, ook via het Internet, foto's uploaden via ftp of mailen dus niet...

Zie je nog een andere mogelijke oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je me merk en type van de Ip cam doorgeven ?

Standaard gebruikt FTP poort 21 en SMTP (mail) poort 25 maar dat kan wel verschillend zijn op bepaalde servers.

Aangaande DDNS, gebruik je dyndns om je IP adres via een URL te laten bereiken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat info over de cam teruggevonden op het web o.a. op deze

. Waarschijnlijk weet je het meeste hiervan al.

Wat dyndns via een telenet router betreft, je kan je dyndns account laten updaten door een utility die je kan draaien op je PC i.p.v. de router.

In de praktijk zal trouwens je publiek IP adres (zelfs een dynamisch) zelden veranderen.

Wat het probleem met FTP en mail betreft, welke servers (mail, web) gebruik je ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem als bertvp:

vroeger 'expressnet + switch + Linksys WRT54G die DDNS ondersteunt en steeds het publiek IP adress van Telenet doorstuurde naar 'dyndns.org' , en zo kan via mijn http://mijnlogin.dyndns.org:9933 en kwam ik bij mijn CAM (Marmitek) die in de Linksys via het publieke adress van TN en portforwarding naar het interne vast adress die IP CAM had doorgestuurd via de ingestelde poort 9933.

Nu doet de Linksys nog wel updates naar de 'dyndns.org' , maar IP adressen in de orde van 192.168.0.191, en dat lijkt me dus vd fibermodem te komen want mijn IP adress van TN is 78.xx.xx.xx.

Probleem is TN laat op hun fibermodem geen DDNS toe ,(kan geen DDNS ingeven), wel portFWD.

Wat ProMind opheeft wil zeggen dat je PC continu een prog moet laten draaien, veronderstel ik, en dat is de bedoeling niet als ik bv op reis ben,

dan hoefde alleen maar mijn router en CAM actief te zijn (en natuurlijk internet)

Dus hoe kan het worden opgelost dat de 'eigen router Linksys , het juiste Publiek TN adres 78.x....kan doorgeven naar de 'dyndns.org server ?

aangepast door Lucas52
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je opzoekingswerk en tips ProMind, dit is echt wel knap.

Zoals Lucas52 poste is het voor mij eveneens geen optie om hiervoor een PC te laten werken, voor de installatie van Fibernet lukte dit perfect, dit hoort nu ook het geval te zijn...

Ik vind het sterk dat ik de beelden live kan zien op het Internet maar dat ftp en mailen van camerabeelden niet meer werkt.

Wat FTP/mail betreft: servers: FTP: uit.telenet.be, poort 25, mail: users.telenet.be, poort 21.

PS Vandaag kreeg ik op mijn mail naar Telenet onderstaande reactie:

Als internetprovider ondersteunen wij echter alleen hardware die door Telenet aangeboden wordt of die nodig is om een internetverbinding te maken. Voor uw specifieke vraag kunt u best contact opnemen met de fabrikant van uw camera.

U kunt ook uw vraag ook altijd via internet stellen in nieuwsgroepen, bijvoorbeeld via pandora of pandora.help. Ook via zoekmachines zoals Google of Yahoo! Nederland kunt u meer informatie vinden.

't Ja, zo is het gemakkelijk, niet? Ben ik blij dat dit forum bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ProMind,

ik heb de instructies van je link gevolgd ,en scheen te lukken om eigen router te gbruiken maar toch stuurde de DDNS van eigen router nog een intern IP naar DNS server; dus probleem was niet opgelost;

misschien had ik wel een fout gedaan en niet alle toestellen (fibermodem, eigen router en PC's ) een softreset te geven, want dat is wel steeds aan te bevelen als je iets veranderd van instellingen,

en heb niet verder daarmee geprobeerd.

Hopelijk is er toch nog een mogelijkheid voor sommige CAM's, maar verwacht eens een nieuw IP van TN (nochthans heeft de modem gaans de nacht afgestaan !), maar toch terug zelfde IP !

Lucas52, alias El Toro

---------- Post toegevoegd om 11:18 ---------- Vorige post was om 11:11 ----------

Bertpv,

ik zie misschien iets over het hoofd, maar je zegt 'je kan beelden live zien op internet':

is dat van uw CAM, op een website , op je eigen intern net , of via internet bij u thuis ?;

en lukt dit ook vanop een andere locatie (niet bij u thuis): is hetzelfde zichtbaar ?

Uw CAM moet je voor te beginnen toch zeker op uw 'intern netwerk krijgen',

ook als je TN Fiber WiFi en hotspot gebruikt,

maar TN hanteert ander ranges van bruikbare IP adressen en bruikbare poorten....

dan mijn eigen router (Linksys) voor portFWD.

Lucas52

aangepast door Lucas52
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.