Ga naar inhoud

Vista naast XP


atir

Aanbevolen berichten

Ik zou graag windows XP naats Vista instaleren, omdat ik een programma heb waar geen driver voor vista voor is.

Ik zou deze op een andere harde schijf willen zetten, nu heeft mij dit afgeraden omdat ik geen installatieschijf heb van Vista ( wordt niet meer geleverd bij HP) en bij problemen zou je met recovery moeten werken. Er zouden problemen kunnen ontstaan doordat bij het installeren de drive letters zouden kunnen wisselen en je dan geen recoverypunt meer hebt en je Vista voor goed kwijt bent.

Mijn vraag nu Is dat waar ? en zo ja is er een middel om dit te vermijden entoch XP op mijn 2° schijf te zetten. Ik heb ook nog een externe harde schijf, kan ik die ook gebruiken?

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Externe HD is onbruikbaar.

Wat je kan doen als je 2 harde schijven hebt (dus niet partities, maar echte harde schijven) is gewoon op de ene schijf vista laten staan waar die nu staat, en op de andere harde schijf XP installeren.

Het is belangrijk dat je daarvoor goed weet hoe je via een F weetikhoeveel knop (welke pc heb je exact, en komt er iets van "press x to enter boot menu" oid op als je start) kan switchen tussen de harde schijven waarvan je gaat booten. Als dat NIET kan, dan zou ik het je afraden (of je moet met een HD wisselframe gaan werken) aangezien je dan inderdaad je vista & xp installatie op dezelfde schijf moet zetten (in de bios gaan wisselen gaat echt niet, dat is teveel werk), en dan ga je je recovery van HP verliezen.

De optie met de HD wisselframes is enkel praktisch haalbaar als je systeem een Sata harde schijf heeft, als je een 5.25" bay over hebt & als je er wat geld voor wil geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.