Ga naar inhoud

xp naast vista installeren


bart 16

Aanbevolen berichten

hey hallo

ik heb een laptop van hp namelijk de hp pavillion dv 9000 en er staat standaard win vista home premium op en ik zou daar dus graag win xp pro op zetten via een multibootsysteem zodat ik ze allebij behoud maar tijdens de installatie van win xp pro vind hij geen vaste schijven. nu is mijn vraag weet iemand wat ik nu moet doen ? ik heb zelf al is iets opgezocht en dan zeggen ze dat je via nlite drivers moet integreren maar ik heb nog nooit gewerkt met drivers en zou ook niet weten welke drivers ik in men cdke moet integreren!! hopelijk kunnen jullie me helpen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

je hoeft niet persee met die nlitedrivers werken.. als je gewoon je harde schijf in partitie's deelt dn kan je gewoon op je c schijf je vista laten en op je d schijf dn windows xp zette.. maar kdenk dat je bij zo'n een dual boot eerst xp moet installere en drna pas vista

Link naar reactie
Delen op andere sites

sowieso moet ik je teleurstellen;

je pc moet gewoon volledig gewist worden (je kan geen XP installeren als er al een Vista op staat, dan ga je last hebben met je bootloader). Je moet dan eerst je Windows XP installeren, en daarna je Vista (waar je dus ook een DVD van nodig hebt; via de HP recover service gaat dat niet lukken aangezien die van 1 grote partitie uit gaat waarop hij installeert, en dat ga je niet meer hebben).

De chipsetdriver zelf (om je Sata HD te laten herkennen) die vind je normaal op de site van HP bij de drivers onder jouw toestel (HP geeft gelukkig ook de drivers van xp voor toestellen die standaard met vista uitgeleverd zijn). Waarschijnlijk zal dat in een .exe zitten, maar die kan je normaal door rechtermuisknop uitpakken. Welk toestel is het trouwens exact? de DV9000 zijn er verschillende series gemaakt.

Slipstreamen doe je het gemakkelijkste met n-lite. Nlite kan je hier vinden (nLite - Deployment Tool for the bootable Unattended Windows installation - Download) en werkt echt supermakkelijk, het is met een wizardje waarin je gewoon de stapjes moet volgen, dat kan eigenlijk niet mislopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

over welke DV9000 gaat het exact?

HP Pavilion dv9000 Notebook PC series*

Dit is namelijk de lijst met alle DV9000-serie laptops die geproduceerd zijn. Aangezien de specificaties wel wat uiteen lopen kan ik daar moeilijk direct van zeggen welke driver je nodig zou hebben (hoewel ik gok op een intel storage matrix 7.0 of 8.0)

Als je het niet zeker weet, probeer dan gewoon de drivers die hieronder toegevoegd zijn in je XP CD te slipstreamen, dat zijn de algemene intel-drivers die voor de meeste recente intelchipsets werken.

xp sata driver voor intel chipsets.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.