Ga naar inhoud

[OPGELOST] Dvd opnemen


Kattenfan

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik heb weer eens een probleem waar ik niet uit kom... :bawling:

Het volgende wil ik doen: ik heb een programma van tv op een dvd opgenomen en kan deze afspelen op mijn computer met Windows Media Player of Acer Arcade. Gewoon afspelen van een dvd lukt dus. Maar ik zou graag delen van deze dvd op de computer hebben om ze daarna te bewerken met Windows Movie Maker...

Ik heb al geprobeerd om met behulp van DVD Shrink de dvd op de computer te plaatsen, en dan met één of ander tooltje de .vob-bestanden van DVD Shrink om te zetten in .mpeg omdat ik dacht dat die bestanden dan wel in Windows Movie Maker geïmporteerd konden worden. Die .mpeg-bestanden kon ik dus ook weer bekijken in Windows Media Player en importeren in Windows Movie Maker, alleen had ik in dit laatste programma geen beeld (wel geluid)! En op een gegeven moment gaf Windows Media Player de melding dat het een verkeerd bestand was en kon ik het dus helemaal niet meer openen! Ik heb dat toen maar opgegeven.

Daarna probeerde ik om met Camtasia (programma om je beeldscherm op te nemen) de dvd op te nemen, maar daar krijg ik een zwart scherm als ik videobeelden opneem :bawling:. Ik heb al op internet gevonden dat je dan bij Extra > Opties > Prestaties het schuifje bij "Videoversnelling" op "Geen" moet plaatsen, maar dit heeft geen enkel effect.

Heeft iemand een oplossing voor dat zwart scherm of andere ideeën? Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Sophie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.