Ga naar inhoud

[OPGELOST] MS Works, punt van numeriek klavier valt weg


giovanni

Aanbevolen berichten

Beste,:ciao:

Als ik in MS works, decimale getallen intyp met het punt van mijn numeriek klavier valt dit weg als ik dit getal wegschrijf in de cel. In de formulebalk staat er wel degelijk een punt bij het intypen.Als ik de komma gebruik bij de letters tussen mijn getallen blijft dit wel staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waardoor komt het;

Je computer kent de . als het scheidingsteken voor duizendtallen, waardoor die weggelaten wordt. Hij kent enkel de , als teken waarachter het decimale staat.

Je kan dit oplossen door de . als teken voor de decimale aan te geven, maar dan ga je niet meer automatisch van 1000000 1.000.000 kunnen laten maken omdat je de computer aangeeft dat een . voor jou een komma is. Dit is vrij vervelend, maar daar kan je nu eenmaal niet onderuit raken.

Om toch met de . een komma in te kunnen geven, ga naar configuratiescherm - landeninstellingen - landeninstellingen - aanpassen - cijfergroeperingssymbool

Dat moet je veranderen naar een ander teken dat jij als cijfergroeperingssymbool wil gaan gebruiken.

Een andere mogelijkheid (wel omslachtiger) is een custom key layout maken waardoor je toetsenbord DENKT dat je een , induwt als je op de period . duwt

meer informatie daarover staat hier: Maltron - Customising Keyboard Letter Layouts

Deze heeft dan weer het voordeel dat de . houdbaar blijft als scheidingscijfer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.