Ga naar inhoud

audacity 1.3 beta


janus1609

Aanbevolen berichten

beste,

ik heb een vraagje: ik, leraar, gebruik een cd voor luisteroefeningen. Nu zoek ik een methode zodat ik pauzes kan aanbrengen. Op de normale cd staan de verschillende teksten /liedjes en elk liedje/tekst heeft een ander nummer en daartussen een kleine pauze

mijn vraag is: kan ik IN dat liedje/tekst een markering, een pauze aanbrengen?- zodanig dat bij het afspelen de cd stopt TIJDENS het liedje en ik daarna weer op play moet drukken voor de rest van de teks/liedje. In mijn geval wil ik zelf in die tekst een 5tal pauzes-markeringen aanbrengen.

De pauzes zijn bedoeld om de cd te stoppen bij het juiste antwoord ZONDER dat ik daarna (voor bijvoorbeeld het tweede antwoord )nog een keer heel de tekst moet afspelen , want dit is tijdsverlies.

PS de originele cd heeft extentie cad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pauzes inbrengen op een bestaande muziekcd zal voor zover ik weet niet lukken. Ik denk dat je dan best de "liedjes" over meerdere tracks (nummers dus) verdeelt, zodat er een pauze tussen de nummers geplaatst wordt. Ten eerste zul je de originele cd naar je computer moeten rippen zodat je de liedjes kunt bewerken (en daarna op een nieuwe cd-r te branden), want met .cda-files kan je niets doen. Ik vind niet meteen een mogelijkheid om dat in Audacity te doen. Hebt u Windows Media Player of iTunes op de computer staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Audacity kan je in een bestand een pauze toevoegen door je cursor te plaatsen op de plaats waar de pauze moet komen en dan in het menu Genereren - Stilte kiezen (en hier aanduiden hoe lang de pauze moet zijn). Ik denk niet dat er een mogelijkheid is om een cd-speler automatisch te laten stoppen op een bepaalde plaats middenin een track, maar zo kan je wel zelf op pauze drukken.

Anders moet je het tweede antwoord knippen en in een nieuw bestand plakken (en exporteren naar bv. mp3), en er zo een nieuwe track van maken. Dan kun je de cd branden met bijvoorbeeld iTunes, waarin je volgens mij kan aanduiden hoeveel seconden pauze er tussen elke track moet zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.