Ga naar inhoud

Trust Direct webscan 19200


Gast warrie

Aanbevolen berichten

Ik heb een Trust direct webscan 19200 waar ik al 5 jaar met plezier intensief gebruik van maak.

Nu ben ik overgestapt op een andere printer, een Canon, die conflict geeft met de webscan. Ik dacht ded webscan daarom aan mijn laptop te koppelen. Helaas werkt de installatieCD niet; hij geeft aan alleen op Windows 98, XP en 2000 te werken. Mijn desktop heeft XP (vind ik fijner dan windows7), echter door het conflict met de canonprinter dacht ik uit te wijken naar de laptop waar Windows7 op draait.

Wie heeft voor mij de oplossing?

Kan ik de webscan bijv installeren in een partitie?

Boj voorbaat hartelijk dank voor het meedenken.

M.vr.gr. Warrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Warrie,

Welkom op het PCH!

Het lijkt me best om het "oudere" toestel te houden op je desktop met Windows XP gezien deze niet compatibel is met latere versies van Windows. Er zit dus weinig anders op dan je nieuwe printer te installeren op een andere computer, dat kan inderdaad een laptop met Windows 7 zijn.

Welk conflict geven beide toestellen misschien?

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mako,

Dank je voor je antwoord.

Het conflict = de scanner deed het altijd goed op XPcomp; na installatie canonprinter, begint de scanner met inscannen, na ca 5 sec stopt het scannen en verdwijnt het panelbord van het scherm (dit open je voordat je kunt scannen) en dan meldt hij dat ..... en .... (... zijn cijfers maar zijn te snel uit zicht) van het Trust-besturingssysteem niet te vinden zijn. Omdat dit probleem zich ná installatie vd canonprinter zich voordeed en bleef doen, kan het niet anders dat ze beiden voor twee besturingsprogramma's dezelfde namen gebruiken, denk ik.

Daarom dacht ik: ''zou het mogelijk zijn de scannerinstallatie van C: te verwijderen, controleren of canonprinter het nog steeds doet (die doet het goed sinds de installatie); en dat ik dan de scanner op partitie D: installeer, maar ik meen me te herinneren dat hij automatisch op C: installeert, of kan ik dit tijdens de installatie veranderen?

Kun je hier wat mee en kun je mij verder helpen? alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes van Warrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens geprobeerd de scanner opnieuw te installeren (nadat je de Canon hebt geïnstalleerd)? Mogelijk kan dit het probleem oplossen.

Dat beide toestellen hetzelfde besturingsprogramma gebruiken is niet echt een optie. Een onderling conflict is echter wel niet uit te sluiten.

Scanners en printers worden door Windows automatisch op een vaste locatie geïnstalleerd, je kan daarom niet een printer op de D schijf gaan installeren. Bovendien weet ik nog niet als dit jouw probleem zou oplossen.

Voorlopig zou ik dus een testen als een herinstallatie van de Trust scanner enig succes levert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je advies om de scanner opnieuw te installeren. Als hiermee het probleem wordt opgelost met de scanner en de printer blijft het ook gewoon doen; zou dat geweldig zijn. Vooral omdat er bij de laptop veel minder plaats is dan bij de desktop.

Morgenochtend ga ik de scanner opnieuw installeren en ik laat je weten of het gelukt is.

Ik ben heel erg blij dat je met me meedenkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mako,

Door omstandigheden vanavond pas de scanner opnieuw geïnstalleerd en hij doet het weer! Ook de canon printer werkt nog steeds.

Hartelijk dank voor je advies, ik ben er erg blij mee :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.